Bok Bok Bok - mys mys mys

Skrivet den 2010-11-10 kl 22:35:40 i kategorin av Jenira
Permalink


Att läsa böcker är mysigt, man hamnar i en annan liten värld. Jag läser böcker väldigt sakta (speciellt på engelska), men det är kul, speciellt för mig som pendlar.

Jag tänkte bara tipsa och non-tipsa om tre böcker som jag läst nyligen och några som jag tänkte beställa.

Tummen upp:

LA Candy av Lauren Conrad -  Jag har inte läst ut den än, men än så länge är den bra. Så ska bli kul att följa hela serien då hon skrivit tre stycken.

Elsas mode av Sofie Fahrman - Mycket bättre än vad jag hoppats på. Rolig, lättläst och massa fakta om mode. Är man mode intresserad och gillar tjejböcker, så är denna är fab bok. Handlar om Elsa som är från en småstad och flyttar till Stockholm från NYC. Mycket underhållande! Ser fram emot att läsa Elsas värld som precis kom ut, jag väntar på att den skall komma ut som i pocket form. Men när kommer den? I värsta fall får jag köpa den som bok.

Tummen ner:

Carries diary's av Sex and the city författarna -  Jag måste säga, jag tror jag hade för höga förväntningar. Efter halva boken gav jag upp, det fanns liksom inget som fångade mig. Men kanske beror det på att småflickors liv inte intresserar mig. Men man fick reda på det viktigaste. Vem är hennes familj och sista kapitlet var bra. I mitten började jag skumma mig igenom allt och bla bla bla. Så tyvär, inte tillräckligt spännande för min smak. Men det finns säkert dem som älskar den. Jag hade bara för höga förväntningar för man är ju ett sex and the city fan. Men tyvärr. 



Jag älskar att läsa om böcker som kvinnor som lider. Vet inte varför, men de är alltid så spännande. Men nu ska jag följa Lauren Conrad ett tag. Såg någon bok om Gucci oxå. Den måste jag läsa.

Har ni några tips på bra böcker?? Kommentera eller maila.

//Godnatt från Godismonstret


Kommentarer
Fatima

gillar ditt bloggnamn.. Made by Jenira. Tummen upp :)

2010-11-11 @ 16:38:33
URL: http://fatimapu.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: