Working out is my hobby

Skrivet den 2012-05-11 kl 21:58:44 i kategorin TRÄNING & HÄLSA av Jenira
Permalink

Att träna är en del av livet, det måste gälla för alla oavsett vilken storlek man har på kläderna. Jag har nog alltid varit intresserad av träning, men kanske inte i den utsträckning som just nu. Men mitt knep är att göra en schema för träningen varje vecka och variera min träning så mycket som det går. 

Ha ett mål:
Träna minst tre ggr i veckan och ha det som mål och oavsett vad som än händer i veckan, lägg in det i kalendern så att du inte hittar på ursäkter. Träningen är lika viktig som att äta middag eller träffa vännerna. Att träna behöver inte vara att gå till gymmet eller jogga ute. Gå en Power walk ute och lyssna på bra musik i 30 min, då har du bränt minst 100 kalorier och i längden gör det stor betydelse. 

Min träningsvecka v. 19

Måndag: Simmat

Tisdag: Body pump

(jag har fortfarande träningsvärk i armarna)

Onsdag: Joggade 4 miles

Torsdag: Joggade 3 miles

(ungefär 5 km)

Fredag: Pilates

Imorgon ska jag nog förmodligen jogga med mannen och söndag är jag ledig eller kör vikter på gymmet.

Mitt mål är att springa 3 ggr i veckan och då försöker jag få in: tisdag, torsdag och en helgdag, för jag gillar att spinga med Hubbz på helgerna. Idag gick jag på pilates och jag höll bokstavligen på att dö. Jag glömt hur jobbigt det är och hur ovig jag är. Jag var så impad på läraren att jag bestämt mig för att göra detta varje vecka, men även hemma så många dagar jag orkar. Det gäller att träna och just nu har jag en lååååång väg att gå för att bli bra på pilates igen. 

Nu är det även så att jag råkar vara hemma väldigt mycket och kan inte jämföras med folk som jobbar och är trötta när de kommer hem. Min plan är när jag får jobb att hålla joggningen 3 ggr i veckan (så mycket som det går) och sedan utöva något annat 2 ggr i veckan som inte är lika jobbigt och ta ledigt 2 dagar.

Ikväll blir det bio och god mat mums :) Ha en trevlig helg vänner.



I onsdags började jag jogga igen....


Det gick bra med en veckas vila...nog bra för kroppen. 


Idag blev det pilates och det var sjukt jobbigt och jag var sjukt dålig, måste träna på det. 




 

.


Kommentarer
Sarah

Tänk om man kunde se ut som dig :)

2012-05-12 @ 11:43:56
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: