Kroppen sa nej tack

Skrivet den 2012-05-04 kl 03:53:56 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Det var riktigt varmt väder idag och jag satt inne hela dagen med Hubbz eftersom han jobbade hemifrån. Jag hade en telefonintervju på morgonen och han bad mig att ändra lite saker på CV't, så jag satt med det hela dagen. Men jag tycker att den blir bättre och bättre med tiden. Man lägger till lite och tar bort lite mer hela tiden. 

Vi tog en lunch paus ute i solen, men gick snabbt tillbaka till sökandet. Sedan fick jag stop och behövde göra något annat. Jag gick på ett Zumba pass igår, som jag måste säga var super dåligt och lämnade salen efter halva tiden. Jag ville ju inte slösa min dyrbara tid (thihihi as if).  Så jag och Hubbz bestämde oss för att jogga i Georgetown idag för att ta igen över gårdagens dåliga träning. Tyvärr så gick det inte så bra för mig idag heller. Jag kände mig lite hungrig innan passet och efter 1 km så orkade jag inte mer, hade ingen energi alls. Vi sprang 2 miles och sedan tog en paus för att njuta av vattnet. På vägen hem orkade inte min kropp. Behöver jag kanske en paus?

Jag tror nästan det, jag tror inte min kropp orkar jogga (vad jag tror i alla fall), jag menar vi har joggat non stop i flera månader och benen har fått fnatt. Jag önska jag kunde på tips av en riktig joggare om hur man ska göra för att bli en superjoggare. Ska man ta pauser lite då och då? Jag måste läsa på. 

Vi kom i alla fall överens att vi skulle ta en paus i en vecka och syssla med annat än joggning, nu har vi ju gymmet, så jag kan simma och gå på pass. Men det känns tomt att veta att vi inte ska jogga på ett tag, men jag måste lyssna på kroppen. 

Så för att fira vår fail joggning, köpte vi glass och satte oss vid vattnet :)


Lunch i solen




Varför gick det så dåligt idag? Jag behöver semester....






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: