Våren är snart här

Skrivet den 2012-03-11 kl 20:40:50 i kategorin DINING OUT av Jenira
Permalink

Idag skulle man lugnt kunna säga att våren är här och jag tror att vi kommer ha tur med vädret resten av veckan. Jag får som vanligt stresskänslor när jag inte går ut så fort det är fint väder. Det måste ju vara något svenskt eftersom fina dagar betyder mer för oss än några andra. Jag tror inte några uppskattar våren så mycket som svenskarna. 

I fredags var det ju meningen att jag skulle göra pizza till mig och Hubbz, men han tog ett senare flyg hem att det slutade med att jag gick och badade med Evalena och hennes underbara Jacob som är 10 mån. Det var längesen jag "badade", för jag simmar ofta men badar aldrig. Men det var det mest avkopplande jag gjort på länge. Bara flyta omkring och sedan sitta lite i bubbelpoolen. Det roligaste var nog ändå att leka med Jacob i bassängen. Sedan njöt vi en av en Wholefoods sallad och yummy kaffe. Efter min härliga träff med Evalena, så träffade jag upp en annan kompis som är gravid och åt glass och tog igen lite om den tid vi missat. 

Hubbz kom hem kl 22.30 och då var jag redo för sängen, men han tyckte att vi skulle besöka den nya restaurangen som öppnats under vår lägenhet, en italiensk kedje restaurang med namnet Brio. Jag var ju redan mätt, men drack en god Lemonchello som var dunder. 

I lördags sprang jag mina första 8 km, men det var ingen jobbig joggingrunda eftersom vi sprang runt towncenter och då måste man stanna lite för rött ljus. Efter det så bjöd jag hem Roshini och hennes man som också sprang mes oss på Svensk brunch. Det blev svenska pannkakor med sylt och grädde samt Nutella of course. Jag bakade även nygräddade scones efter Leilas recept som ni bara MÅSTE pröva (lite mer fett, lite mer gott). Vi hade även turkey bacon som jag är besatt av nom nom. 

Efter brunchen var vi alla i koma, men jag och hubbz lyckades ta oss till biosalongen för att kolla på "Safe House", den nya filmen med Ryan Renolds och Denzel Washington. Den var bra och hade en MASSSSSSSSSSSSSSSSSA action. 

Väntar på att min andra halva ska plocka upp mig så att vi kan åka in till DC....



Så himla kul att bada med en bebis och snällaste Eve.




Mycket mat?


Man får unna sig efter en bra joggingrunda och min FETA APTIT!

Jag pratade lite med min man om hur mitt liv skulle se ut utan mat och jag vet inte alls. Jag vet inte vad lycka är utan mat. Ingen mat, ingen lycka!



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: