Swedish Summer in DC

Skrivet den 2012-03-19 kl 15:56:33 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Jag skulle inte kalla detta väder vår väder som de kallar här i USA. För mig är detta typisk svensk sommar, det är varm på dagarna så att man kan gå runt i linne, men på kvällen när solen går ner så blir det kyligare och man behöver en tunn jacka. Jag blir lite chockad att de kallar detta "spring". 

Efter den härliga joggingrundan så bestämde vi oss för att åka in till DC till våran lilla hörna vid vattnet ( DC Waterfront, precis granne med Svenska Ambassaden) och njuta av solnedgången. Vi mötte upp några av hans vänner och njöt St. Patricks day med många andra grönklädda människor. Detta är en dag, då man klär sig i grönt och firar med sina vänner (Irländsk tradition). Jag hade inget grönt på mig, men firade med vännerna och vädret, fint väder på helgen är nog det bästa som finns.  












Helt klart DC's bästa plats i Georgetown.

 


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: