Spring tease with a lot of Brunch

Skrivet den 2012-01-09 kl 04:55:19 i kategorin av Jenira
Permalink

Man blir nästan lite bortskämd av det fantastiska vädret vi har haft under denna helg, alla är chockade för förra året var jag här i USA och det var en normal vinter. Men som sagt det är en "tease" eftersom det kommer bli kallt igen nästa vecka. Våren kommer inte i Januari, men jag är lycklig ändå över att fått uppleva hur det kommer att vara om några månader och förhoppningsvis några helger till innan våren kommer. 

I fredags skulle det inte vara så varmt men när jag steg ut ur lägenheten var jag tvungen att knäppa upp jackan och ta bort halsduken och jag är en person som fryser hela tiden. Jag var på ett möte med en man från US Chamber of Commerce. Mötet var kort men effektivt då han snabbt kom på en annan person som han ville att jag skulle möta och bokade ett möte till oss på tisdag (yeiii). Jag vet inte om det är en intervju eller vad, men all kontakt är bra. När jag kom ut från mötet så satte jag mig en lååååååång stund och bara njöt av solen. Det kändes som om det var längesen jag fick lite solsken i ansiktet. 

Jag har som vanligt ätit massa goda saker i helgen och det blev en massa brunch. I lördags åkte jag och Hubbz till Georgetown för springa runt vattnet i DC. Det var helt fantastiskt och min första joggingrunda efter 2 veckor. Jag måste vara ärlig och säga att jag fick kämpa lite i början, men efter ett tag så kändes det bra igen. Vi stannade upp några gånger för att se den fantastiska utsikten och satte oss ner för att njuta av solen lite då och då. Vi kom även på att det var exakt 2 år sedan jag kom till USA för att träffa min Hubbz och de som känner mig vet att det var en väldigt viktig resa :) För att "fira" detta så bruncha vi på mitt favvo ställe i DC som heter Busboys and Poets. På kvällen tittade jag ÄNTLIGEN på filmen "One day" men en kompis efter att ha läst boken och tyckte den var helt ok och mysig.

Idag har jag varit VÄLDIGT kulturell och mötte upp några vänner för att bruncha i stan och sedan gå och se en utställning (DEGAS) jag velat se sedan Oktober. Idag var det den sista dagen och tro mig, tydligen var det många andra som var lika värdelösa som oss och väntade med att se denna utställning på deras sista dag. Vi fick köa länge men det var väl värt och jag älskar hans fantastiska tavlor med de fina ballerina dansörerna. Kul att göra något kulturellt med tjejerna. Vi försökte lova att göra något sådant minst en gång i månaden.

Imorn ska kylan komma tillbaka, men jag är tacksam över det lilla vi fick uppleva och har något att längta till............VÅREN!!



Njuter...


Älskar att glo på månniskor som går förbi (jag vet lite psyko)


Lagade lite lasagne till oss i fredags...yummi




Joggning i Georgetown


Bloody Mary och den var sjukt spicy


Hälsosamma pannkakor med kalkon korv


Mera Brunch, mera brunch, mera brunch....


Fick stå i lång kö för att se utställningen men VÄL värt väntan.


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: