Chef a la Fredag

Skrivet den 2012-01-28 kl 22:16:44 i kategorin av Jenira
Permalink


Minibitar med spenatröra och gräslok


Italiensk sallad mi favorita

Tomat
Mozarella
olivolja
salt & peppar
rostade pinenötter
basilka

Sweet potato con Garlic mayo

Sweet potato i ugn i 45 min
3/4 cup mayonäs
1 vitlök (minibitar)
Citronsaft & lite citronskal


Chicken a la Carolina


Voila.....& min svamrisotto.




Vit Choklad pannacotta med bär

600 g grädde
150 gr vit choklad
1 tsk vaniljsocker
3 tsk socker
3 tsk gelatin pulver med 1/3 cup vatten
(i sverige skulle jag använda 3 gelatinblad)

Valfria bär


Jag måste säga att det var en lyckad middag, men fa fasiken var mycket jobb det är att ha middag. Jag glömde ta kort på mina fina cockosbollar som jag gjorde med olika toppingar. 5 stycken med pärlsocker, 5 stycker en kockos och 5 stycken med hackade hasselnötter. Jag måste säga att det var gott med svamprisotto men jag tror inte att jag kommer att göra den för en stor grupp igen. Det var lite stressmoment för att den skall göras precis innan den skall serveras och man måste röra om hela tiden. Jag kommer nog att göra den igen och blev nöjd med resultatet, men nästa gång kanske för en mer intim middag och inte när man har 10 andra saker samtidigt som skall göras. Snacka om att jag var trött efter att ha diskat av den sista kastrullen och sov väldigt gott igår natt. 









Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: