Intense weekend

Skrivet den 2011-10-24 kl 05:26:23 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag tror att det är första gången idag jag sätter mig ner för att vila lite. Helgerna har varit så hektiska och intensiva så att man är tröttare efter helgen och inte alls utvilad som man kanske hade önskat. Men jag är tacksam att jag nästan är ledig imorn. Jag börjar jobba kl 18, men det är för att jag ska få gå på ett event med min chef på ett museum i DC. 

I fredags var vi och firade Libby på hennes födelsedag. Det var många av hennes kompisar och familjevänner som kom, nästan 24 stycken och vi alla åt och bowlade tillsammans. För en gång skull gick det bra för mig i bowling men vi var så många att man fick vänta länge på sin tur. Jag hade även beställt hennes favorit tårta från Cheesecake factory och lyckades ta hem 2 bitar och dessa två FETA bitar vilar i min mage. 

Men fredagen slutade väldigt sent och vi kom hem tidigt på lördagsmorgonen och jag vaknade av att min svägeska ringde mig runt 2. Vi försökte hinna med några ärenden under dagen fastän vi var supertrötta och på kvällen var vi på en bjudning med många av våra vänner. 

Idag hade jag bjudit mina svärföräldrar på middag för första gången i vår lägenhet. Det känns som om jag har stått upp hela dagen, mest för att göra efterrätten. Jag ville pröva mig på ett nytt recept att göra mini äppel pajer och jag måste säga att äppelblandningen är nog den godaste jag ätit på länge. Men slutresultatet efter massa pill blev INTE som jag trodde. De vart väldigt fina, men jag tyckte att degen var alldeles för saltig, vilket var synd då jag hade lagt ner massa enegri på det. Men på samma gång så vet jag det till nästan gång och kommer förhoppningsvis inte göra massa misstag igen. Men söta var det, så lite poäng får jag väl :)

Till förrätt gjorde jag hemmagjord skagenröra på mini toast och till huvudrätt lagade jag mandel torsk i ugn med en spicy lök blandning. Jag blev väldigt nöjd med fisken och kommer definitivt att göra den igen. Torsken är ju så mycket billigare än lax och det var så himla lätt och göra. Sedan lagade min man Colombiansk kockosris och lite grönsaker. 

Men nu är jag slut och ska decka på sängen. I veckan ska jag försöka träna lite för att bränna bort lite av all god mat jag ätit i helgen och nästa helg är det Halloween, så det ska bli kul att fira första gången i USA. På måndagen den 31:a är det självaste Halloween dagen och om man i receptionen hämtar en grej som man hänger på dörren, kommer det komma massa småttingar och fråga om godis under kvällen. Det är ju bara ett måste, jag ska köpa massa godis och hoppas på att det kommer massa små söta vänner och knackar på. Sen kanske Gianni, min väns 1 åring kommer på besök så at vi själva kan gå en runda med honom. 

En bra helg, men efter dagens middag saknar jag verkligen mina päron. De skulle verkligen ha uppskattat att komma på middag hos oss men jag försökte ta massa kort och skicka till dem, så att de får vara lite delaktig. Så blir lite emotionell men men, what to do liksom...



Jag älskar helg frukost. Jag gjorde egg muffin med korv, så himla gott och mättande. 


Snodde hem två bitar av denna fantastisk goda cheesecake från Cheesecake factory.



Köpt en ny kräm av samma serie som jag alltid använer Gubben i Sephora rekommenderade, eftersom han sa att det är viktigt att byta kräm efter säsong. MEN han sa även att jag inte skulle ha en kräm på natten som har solskyddsfaktor i sig på natten och det hade ju denna, vilket är irriterande för den var så himla dyr och jag ville inte ha två krämer. Men nu blir jag tvungen att köpa en nattkräm. 




Jag invigde min KitchenAid idag och super bra var den. Det tog mig nästan 5 min att göra min degen kändes det som. Härligt liten assistent. 




Pillrigt men kul. 




Körde med en traditionell look. Jag vet inte var sjalen till denna outfit är så jag körde en svart sjal på sidan. Man måste ju vara fin när svärföräldrarna kommer. Lite iaf!








Smygtitt på lägenheten. Vår säng kommer imorn, Yippi




Maten i ugnen




Hemmagjord skagenröra




Inte så härlig bild på maten tyvärr.




SÖTA men tyvärr inte så goda som jag hade hoppats på. Bättre lycka nästa gång.







Kommentarer
Sarah

Desserten är ju utsökt dekorerad! love it!!!

2011-10-25 @ 00:22:20
URL:
Carra

De va INTE GODAAAA

2011-10-26 @ 17:54:49
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: