Höstens mysminnen

Skrivet den 2011-10-04 kl 23:33:39 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag fryser väldigt lätt och jag hatar att frysa. Efter att ha bott i detta gigantiska hus i några månader hoppas jag frysa lite mindre i vår lägenhet. Jag blir tyvärr sjuk när jag är frusen och hur mycket kan man klä sig egentligen?

Men hösten har sina små mysiga höjdpunkter. Det är då man lägger på sig sina extra kilon och mumsar i sig. Jag är glad att vi har nära till gymmet i höst för jag ser fram emot MASSA härliga hösmiddagar framöver. Thanksgiving är också på väg och det är ju en hel festival med massa mat YEIIIIII!!!!! Min bror kanske kommer och hälsar på så jag är väldigt glad för det.  

Jag börjar bli bättre tror jag, när jag väl blir sjuk så verkar det hålla i sig, men jag har verkligen vilat hela dagen idag. Sovit stora delar av dagen, men jag tror verkligen min kropp behövde det. Jag hatar verkligen att vila och även om jag är ledig så är jag expert på att toppa upp alla aktiviteter jag kan under en dag. Men jag antar att kroppen har sitt eget lilla sätt att säga ifrån sig. Jag hoppas på att bli bättre så att jag kan följa med till Ikea och köpa flyttkartonger så att vi kan börja packa våra kläder. 

Jag har tittat på food network hela dagen och fått en massa tips.

1. Köpa färdig Chicken Tikka masala paste och marinera kycklig i yogurt och lite lime och sedan koka upp kycklingen med den färdiga tikka masala pasten och servera med basmatiris med lite russin och hackade mandlar samt toppa med hackad koriander. Lätt som en plätt!
2. Surdegsbröd med hemmagjord eller köpt Hummus med en lätt tonfiskröra. Yummi, det såg lätt och gott ut. Skulle aldrig tänkt på tonfiskröra med hummus.

Nu väntar jag på mannen min och sen ska jag stoppa något i munnen, känner att magen kurrar. Det värsta med att vara sjuk är väl att jag inte får träna, men jag ska erkänna att det är lite mysigt att ligga i sängen med en kopp te och titta på mysiga program. Men bara när man är på förbättringsvägar. 

En av Sarah's mysiga middagar. Det bästa med hösten är väl alla middagar man kan göra med sina kära vänner. Jag saknar hennes och Bobby's goda mat. 


Min svaghet för ost kommer aldrig att försvinna


Jag älskar goda soppor såhär dags tills hösten och Sarahs kräftsoppa var yummi


Kommentarer
sarah

Jag satt faktiskt a tänkte pa det igar. Det var jätte mysigt med alla middagar a häng med er tjejer. Som jag saknar det!!



2011-10-09 @ 19:20:22
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: