Aldrig sluta drömma

Skrivet den 2011-10-06 kl 06:05:55 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag drömmer om massa i livet och jag tänker inte ge upp dem än. Man vet verkligen inte vart man hamnar om till exempel ett år. Ena året spenderade jag varje dag med mina gamla vänner, året efter så var jag gift med en amerikan som jag älskat i många år och året efter det så flyttade jag bort MÅNGA mil bort från min gamla trygghet. Så jag tror allt kan hända, man är bara naiv om man inte tror att livet är full av äventyr. 

Jag pratade nyss med en vän och vi pratade om hur många i detta land är så dåliga på att klä sig till vardags, men sen finns det dem som är fantastiska och de sticker verkligen ut mer eftersom alla inte kan klä sig i vardagliga snygga kläder. Så vi kom fram till att det skulle vara coolt om vi kunde utveckla vår hobby som stylister och jobba som det på fritid och kanske utvecka det till en FRAMGÅNGSRIK blogg i framtiden. Mycket snack och massa drömmar, men är det så omöjlig?

Grejen är, den drömmer kanske inte kommer imorn, men jag måste fortsätta tro att jag kommer göra något mer i livet än bara drömma. Jag är lite dåligt på att njuta för stunden och det är heller inte bra. Just nu jobbar jag som Event Center Assistant och jag måste ta vara på dessa erfarenheter och sedan inom en viss tid så kanske jag gör något annat, men det är upp till var och en att se till att man är beredd på att satsa allt för att komma dit på något sätt. Min dröm är att vara UPPTAGEN, det kanske låter konstigt, men jag vill ha många bollar i luften och massa projekt på gång. Det är då jag är som lyckligast. Det roliga är att det är då jag hinner med det mesta i livet också. LATA ska jag ändå göra i graven eller efter 65 hoppas jag. 

Idag köpte jag en bok som jag velat se filmen på. Min vän sa att jag skulle läsa den och eftersom det inte blivit av med att se filmen, så tänkte jag läsa boken medan jag pendlar istället. När jag väl stod i kassan fick jag syn på alla fina kalendrar och blev helt kär i en rosa läderalmenacka med en liten penna i sig. Jag älskar att ha kalendrar och skriva i massa saker så att det ser ut som om jag är en upptagen kvinna :)

Jag hann även att ta en sväng förbi IKEA efter jobbet och det var nästan som terpi att gå omkring där och titta på alla saker i lugn och ro. Jag studerade nog hela IKEA under en timme, och planerade vad vi skulle köpa på lördag. Jag blev så himla hungrig att jag satte mig ner och åt en måltid för mig själv. Jag kan verkligen inte tänka mig sitta äta middag själv på IKEA för några år sen, men idag så är det ganska normalt att jag gör saker för mig själv. Var rätt mysigt tills barnen bredvid mig kollade lite snett på mig. 


Massa köksvaror shopping på Macy's Rea




Handlade mig två nya saker som kommer finnas i min väska.




Tänkte äta köttbullar men det blev min älskade favorit Gravad Lax och en Mozzarella Sallad


Jag hittade inga flyttkartonger, istället blev det massa IKEA påsar som borde gå lika bra :)





Kommentarer
Kali

DU kommer att lyckas med det du drömmer om! Man kommer långt bara man har drivet och det har du!!!! Keep on dreaming and suddenly one day you'll see!!!:)

2011-10-06 @ 13:59:59
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: