Nyårslöften eller rättare sagt nyårsmål - rolig aktivitet

Skrivet den 2010-11-17 kl 00:16:31 i kategorin av Jenira
Permalink


Hade du några nyårslöften förra året?

Inte? Börja med de nu! Jag skulle inte kalla det löften, mer mål. Dock ha realistiska mål, du kan inte bara bli miljonär bara såhär (eller vem vet).

De som känner mig väl, vet att jag älskar boken "the secret". Den förändrade mitt liv. Jag kan redan säga nu, boken är inte till för alla. Men den funkade på mig (många kanske uppfattar den som flummig). Det ändrade i alla fall mitt sätt att tänka. Boken handlar om universums dragningskraft, att tänka positivt och alltid ha i åtanke - "vill du så kan du". Men du måste jobba för det, det kommer inte komma flygande. Det handlar om allt i livet. Vill du bli rik? Skaffa dig en utbildning och jobba för det och kanske kommer du på idéer på vägen. Visst kan du vinna på lotto, men då kanske du hinner du bli bankrutt innan dess. Positivt tänkande ger ett bättre liv. Jag har blivit skadad. T. ex. Om jag får ta en längre väg på jobbet och det är kallt, så tänker jag " aja, jag bränner några extra kalorier".



Det är inte så lätt att tänka positivt hela tiden. Boken delar med sig övningar som gör det lättare.

Ha flera mål. Det gjode mitt liv lite enklare. Många säger, ta dagen som den kommer. Jag håller med, men jag fungerar bättre genom att ha mål under året. Det ger mig hopp. Men ha realistiska mål.

Så mina nyårslöften förra året lyckades jag bocka av. Ett av dem var att ta körkort och det var juh samma som jag hade året innan dess, men bara för att jag inte klarade den, så ska man inte ge upp. Så jag satte samma mål året efter. Men vad jag brukar göra är att köpa en ny kalender varje år och sen så skriva in vad man vill åtstakomma under året. Vill du inte ha ett mål, ha kvartalsmål eller varför inte månadsmål.

Det behöver juh inte vara: Gå ner 5 kg. Det kan vara. Denna månad skall jag ha sorterat förrådet som ingen har gjort på 6 år. Eller denna månad skall jag lära mig laga en speciell rätt. Använd fantasin. Tror du inte att du har motivationen att fullfölja detta, gör detta med en kompis. Det är ju mycket upp till en själv.

Livet blir vad du gör det till. Det är bara vi själva som har makten att förändra vårt liv.

Jag har inte själv bestämt vilka mina nya nyårslöften skall vara men jag har en liten aning.  Men om ni följer bloggen så får vi veta senare under året :)


Kommentarer
Anuja

Du, är den boken bra? Jag har hört så mycket om den, att den förändrar liv och ger hopp, men ingen har so far ens berättat en liten glimt av vad som står i den! Hur ska jag köpa en bok jag inte vet vad den har att erbjuda? Det du skrev låter lockande, jag skulle behöva mer positivt tänkande! Värt att inskaffa eller?

2010-11-17 @ 17:23:31
URL: http://anuja.blogg.se/
Carra

Kolla om du kan låna den på stadsbiblioteket om du inte vill köpa. Jag älskade den. Köp den på svenska. Och den upprepar mkt, men det är meningen. Det e svårt att inte få in tänkandet annars. Men som sagt, den funkar inte för alla...

2010-11-17 @ 23:40:13
URL:
Alexgabrielle

Nice site, welcome to my

2011-11-02 @ 11:12:24
URL: http://alexgabrielle.bloghy.com
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: