Sunny weekend

Skrivet den 2012-05-14 kl 16:56:48 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Det har varit en bra och solig weekend. I fredags såg jag den efterlängtade Avengers på bio och jag fick äntligen äta min Peruvian kyckling som jag längtat efter. Filmen var helt ok, lite långtråkig i början och bra på slutet. Jag tror man får för mycket förväntningar av all "hype" man läser från allas statusar på facebook. Ingen dålig film, men som sagt helt ok

I lördags var det underbart väder och vi skulle hjälpa våra nära vänner att flytta in till deras hus som de precis har köpt. De har köpt ett nybyggt hus som inte långt ifrån vart de bodde innan (nära oss). När vi väl såg huset så blir man såklart sugen på att hamna i samma situation själv, men samtidigt så tror jag inte att jag och Hubbz är redo för något så stort än. Vi kanske vill köpa snart, men vi kommer nog att satsa på en större lägenhet, eftersom Hubbz reser mycket så tror jag inte att jag är redo för att vara i ett hus själv. Sedan vill jag RESA, RESA RESA RESA när vi fått i ordning på vår ekonomi. Vi har knappt dekorerat klart vår egen lägenhet nu och jag gillar verkligen den. Så visserligen blir man sugen, men allt kommer i ens egen tid. Just nu passar vår lilla koja oss perfekt. 

På vägen hem så körde vi förbi Georgetown och såklart stannade vi där för att kolla på Caps (DC Hockeylag) sista match tyvärr. Jag gick förbi H&M och Zara, men hittade inget som jag verkligen ville ha, bara ett armband. 

Igår var det Mors dag i USA och eftersom det fina vädret höll så åkte vi tillbaka till Georgetown (mina svärföräldrar hör alltid att vi är där hela tiden så de ville även se vart vi alltid hänger) för att äta lunch på en superbra Thairestaurang. Vi var där förra året när mina föräldrar kom och hälsade på. Det var en mysig dag och jag avslutade kvällen med att kolla på Oprah in India som var helt fantastiskt och väldigt aktuellt. Om ni inte har sett den, så tycker jag att ni ska göra det. Det är en part 1 och 2. Den första handlar om olika klasser och den andra om kvinnor i Indien. I många punkter kan man som desi kvinna känna igen sig, men det fanns punkter då man bara blev chockad över vissa kvinnors situationer där, speciellt änkor. För alla Bollywood älskare kan jag lova en och en annan ansikte som dyker upp :) 

Translate/ Too lazy today to translate....


I love Sardi's peruvian Chicken nom nom


Movie time: Avengers at Rio Cinema


Had to say hello to my friend.


Moving time, except I didn't really do anything beside eat and stare....That's what Hubby is for :)


Our favorite place in DC, met up with Munachi.


I wish the weather could stay like this....perfect Swedish summer weather.


Mothers day lunch at Mai Thai


Nom nom nom, do I need to say more?


Love my sissy <3




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: