Desi Style Chicken

Skrivet den 2012-05-10 kl 03:06:57 i kategorin MAT av Jenira
Permalink

Jag hade en färdig mix hemma som jag velat använda men inte fått tillfälle, men idag kom Hubbz hem från Chicago så jag tänkte att det kunde vara mysigt att göra en middag för honom. Jag måste säga för mig som inte kan laga bengalisk mat så är det ett perfekt sätt att fuska sig fram. Jag marinerade kycklingen med lite yoghurt, citron och blandningen i kylen i några timmar och sedan var det bara att grilla i ugnen. Det enda var att det var nästan lite för starkt för mig, men om man gör mer kyckling så kanske man kan använda hela blandningen.

För mina vänner som gillar stark mat som min man, var det nog perfekt. Jag ska gå tillbaka till den indiska butiken och köpa fler olika blandningar. Jag vet att de finns på Bai Bai livs (eller var det heter) i Rinkeby, Stockholm.

Translate/ Today I used a desi spice mix that I have been wanted to use for the longest time and since Hubbz came home from Chicago today, I decided to try it. I can't cook Bengali food and for me this is the perfect tool for cheating. I marinated the chicken for a couple of hours with some yogurt, lemon and the mix and just grilled the chicken in the oven. However, It was almost too strong for me, I think if you use more chicken the mix amount is perfect.

For all my friends who love spicy food, this is perfect.






Chicken Tandoori BBQ with Couscous and saute broccoli and parata (bread)


My assistant did it all



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: