Dagens torsk a la medeterian

Skrivet den 2012-05-02 kl 04:30:52 i kategorin MAT av Jenira
Permalink

Idag har jag varit hos läkaren och fick reda på att jag inte alls har astma och att det är därför astma medicinen inte hjälper. Så jag ska gå på en diet i 3 veckor där jag inte får äta citrusprodukter, kaffe, te eller chocklad eller spicy mat (skjut mig). Det är väl bara att pröva och se vad som händer.
Jag lagade torsk till middag och köper alltid färsk torsk eller lax då det smakar mycket bättre, en gång i veckan är inte så farligt. Sedan ville jag vara mer hälsosam och köpte couscous istället för ris. Det som är bra för mig i USA att de har allt i färdiga förpackningar dvs. couscous i alla smaker. Så till middag blev det:




Stekt torsk med Medeterian Couscous

En stor bit torsk
olivolja
couscous med kryddblandning
edamame bönor
1 st vitlök
1 sy scarlotten lök
Salt & Peppar
Kycklingbuljong
Halv paprika (strimlad i små bitar)

Jag hade även i lite räkor för att jag hade det hemma, men det kan nog uteslutas. 

Jag började med att steka lök & vitlök med lite salt och peppar. Sedan stekte jag paprikan i några minuter. Jag lade i kycklingbuljongen (man kan ha vatten, men jag tycker att couscous smakar bättre med buljong) och kryddblandningen som låg i couscous paketet. Låt det koka upp och häll i couscous, sänk värmen och låt couscousen bli mjuk. Sedan lade jag i edamame bönor och de "lite" stekta räkorna. Jag dekorerade med lite hackad koriander, men persilja går lika bra.

Fisken stekte jag bara på båda sidorna i lite olivolja med lite salt och peppar. Efter jag vänd fisken, la jag in en liten smörklick och jag lovar att det gör stor skillnad :)

Jag har två såser från IKEA som jag alltid äter min fisk med: pepparrotsås och senapsås.



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: