Stress innan Månadsmötet

Skrivet den 2012-03-21 kl 15:48:38 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Igår stressade jag omkring som en dåre. Som kassör för SWEA måste jag göra vissa grejer som att hämta posten som ligger i DC och sedan månads bokslut som skall representeras på varje styrelsemöte som hålls hemma hos Ordföranden en gång i månaden. Igår var det styrelsemöte och jag gjorde typ allt i sista sekunden. Allt detta jobbsökande har gjort att jag lagt bokföringen lite åt sidan och jag behövde lite hjälp av den förre kassören och hade inte hunnit sätta upp ett möte.

Jag bokade en tid med henne igår och passade på att hämta posten. Hon lärde mig hur jag skulle göra och efter några timmar fick vi ihop sifforna. Jag skyndade mig hem för att skicka ut infon till de övriga styrelsemedlemmarna. Jag måste erkänna att när man jobbar med excel så önskar jag att jag hade en vanlig dator med en mus (även om jag älskar min lilla macbook). Men efter lite pill så fick jag ihop det och fick springa till Staple ( en affär med office stuff) och skriva ut alla dokument.

Sen ville jag hinna träna och sprang mina 5 km snabbt (men samma tid som vanligt hehe) och fixade i ordning mig snabbt (fick en JAG HAR INGA KLÄDER MOMENT) och POFF in i tåget. Jag passade på att göra klart mina noteringar på tåget. Detta var mitt första styrelsemöte hemma hos Ordförande Cecilia och jag blev helt kär i hennes fina lägenhet i Georgetown. Vilket läge och vilken fin, modern lägenhet. Vem behöver bo i hus när man kan bo så fint inne i stan. I alla fall, jag slapp skämma ut mig och kunde presentera alla siffor som vanligt och det var ett trevligt möte. Till nästa möte har jag lite mer kött på benen tack vare den förre kassören och ska försöka göra allt i tid istället och inte samma dag som mötet (ett tips till mig själv).

Idag ska jag ta igen lite på allt annat som jag inte hann göra igår och hitta träna utan stress. Ha de gött vänner.




Hubbz hade shoppat lite på Zara och hade en liten grej till mig. Jätte härlig "fresh" lukt. Me gilla!

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: