Ingen latdag precis

Skrivet den 2012-03-02 kl 05:15:02 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag och Hubbz hade hyrt film igår kväll, för vi båda har velat se filmen "Moneyball" med Brad Pitt, men vi var så trötta efter matlagning och träning att vi var i sängen redan 22.00 (Hubbz lagade Cajun Shrimp Pasta med Sausage). Men detta gjorde att jag kunde vakna tidigt för att gå till (tråkiga) Social Security Office och fixa mitt namn på mitt kort som var fel och fick sitta där i en och en halv timme. Sedan åkte jag till DC för att träffa den förre kassören Monica och VP för SWEA för att föra över alla bank behörigheter. Detta tog sin tid och efter det åkte jag hem till Monica (förra kassören) för att hämta resten av grejerna och DET VAR INTE LITE SAKER JAG FICK (oooboy). 

En av SWEA's medlemmar som åkte hem med mig från styrelsemötet i tisdags hade glömt en påse i min, bil så jag åkte helt vilse tre gånger men lyckades tills slut hitta hennes kontor (dumma GPS som krånglar ibland). När jag väl kom hem vid halv 4 tiden var jag slut och hade VÄRLDENS huvudvärk. Jag kunde inte röra mig och tänkte att det berodde på jag inte hade druckit någon vatten under hela dagen. Jag vill bara påminna att det även var 20 grader (FANTASTISKT) men det blev varmt i bilen, så kanske därav min jobbiga huvudvärk. Meningen var att jag skulle få lite grejer gjort innan min man kom hem efter jobbet för att jogga med mig med våra vänner. Så jag tänkte, en powernap på 10 min kan inte skada.

Två timmar senare hör jag att någon bankar utanför dörren och jag är helt inne i djup sömn och totalt lost. När jag väl kommer ut i hallen, står en man där och håller på med vår dörr. Jag får hjärtattack och desamma gäller honom (stackars man). Han skriker: Madam, I didn't know you were at home, I knocked five times (detta är beviset på att jag inte hör något när jag sover). Jag var i chock och nickade bara och lät honom göra sitt jobb. TYDLIGEN hade min man lagt in en order för att fixa dörren, MEN GLÖMT ATT MEDDELA HANS STACKARS FRU. 

Konstigt nog hade jag kvar huvudvärken efter sömnen, men den var inte lika stark som innan. Hubbz kom i alla fall hem och vi åkte till "Rock Creek Park" och vi hade som mål att pringa 6 miles (amerikanska miles) vilket är ungefär 10 km. Men när vi väl kom till parken började det bli mörkt och det fanns inga lampor någonstans. Det var faktiskt riktigt läskigt och efter 2 miles blev vi beordrade att vända för att det inte var säkert. Hubbz skrämde livet av mig när han stannade för att det var något som sprang förbi oss och vi tror att det var en Bambi. Jag tror inte vi kommer tillbaka till parken i mörkret, men definitivt på dagtid. Ett perfekt ställe att springa på, helt klart. Vi sprang i alla fall 4 miles, vilket är lite mer än 6 km (glömde sätta på min app på mobilen från början grrrr). Efteråt belönade vi oss med "Pita Hut" där de har turkey kebab nom nom. 

Jag är helt död och redo att somna närsomhelst. Imorgon har jag en viktig dag, jag ska nämligen på ett seminarium på svenska ambassaden och sedan åka tillbaka till Bethesda för en andra intervju på ett företag. Dags att ZZzzzzzzzzzz..........





Gårdagens middag: Pasta med korv och räkor och massa spicy sås.








Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: