BFF's

Skrivet den 2012-03-22 kl 19:53:00 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Jag har träffat många härliga människor här och jag är så tacksam att de är så roliga och mysiga att umgås med. Men jag växte upp med att ha vänner omkring mig och vara trygga i dem. Att ha bra tjejkompisar har alltid varit en sådan stor grej för mig och jag minns inte hur det är att ha den tryggheten. Det är svårt att hitta vänner där man är prio.

Min man är min bästa vän och min livskamrat, han gör jobbet så himla bra. Men han e ju EN POJKE och man kan inte prata i-landsproblem med pojkar :). Men som igår så gnällde jag lite att vi alltid hyr mansliga filmer och att jag aldrig få se tjejiga filmer. Jag fick ju som sagt äta upp detta eftersom filmen visade sig vara superbra (THE DEBT, se den). Men det är inte min poäng. Jag har så många härliga vänner hemma i Sverige som jag skulle göra vad som helst att få träffa lite och bara kunna vara mig själv och ses för att prata om livets onödiga saker i timmar. Jag älskar tjejiga saker och prata om tjejiga ämnen. Jag längtar tills man träffar vänner där jag är prio, men det är svårt i den här åldern när alla redan har sina prio vänner och man själv är den vill komma in i "gänget". 

Allt har sin tid och det vet jag. Inte kunde jag tro för 6 månader sen att jag skulle träffa alla dessa härliga människor. Jag har ju inte bott här ett år och allt kommer väl med tiden. Jag saknar alla mina bff's och vet inte vad jag skulle göra utan vissas stöd som jag får dagligen via iphone. Jag tackar mitt liv till min lilla elektroniska apparat och sociala närverk som gör detta möjligt. Min kusin/mentor som bor några timmar ifrån mig har gjort det så mycket enklare för mig att känna mig trygg här och så fort mitt liv är mer "settled" här så har jag stora planer för oss. 


Jag försökte tvinga denna Bff att gå med mig på Mani/Pedi, det gick inte så bra. Ska lura med honom :)






Kommentarer
Kali

jag vet precis vad du menar!!! På ett år här har jag hunnit bli besviken på de här sk vännerna men jag är säker på att vi kommer att hitta våra princessor hehe Det tog mig två år att hitta mina guldkorn i Irland så jag tänker inte ge upp och det ska du inte heller göra!!



Jag är iallafall glad att jag har dig som gör planer för oss!! Tänk om vi bodde i samma stad...ok...ska nog vara glad att vi bor på samma sida! :)

2012-03-23 @ 00:39:59
URL:
Sarah

Vi pa den har sidan saknar dig!!!! MASSOOOOOOOOOOOOR

2012-03-24 @ 15:39:53
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: