Little slow

Skrivet den 2012-06-22 kl 06:30:59 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Har av någon anledning har jag inte hunnit blogga på ett tag känns det som, det har varit något hela tiden. Jag har suttit mycket med SWEA och sprungit omkring och gjort ärenden med mannen. Igår hade jag en traumatisk upplevelse hos körkorts verket här i Maryland, orkar inte ens gå in på detaljer men Roshini var underbar och bjöd mig på en manikyr som grattis till jobbet (ska göra det till en vana) det räddade hela den jobbiga dagen. Idag har jag städat, packat, eftersom vi ska åka till Ocean City som ligger 3 timmar från oss med Roshini och hennes man. Det är en strand många åker till och övernattar och det blir min första gång dit. Såååå spännande!
Idag åt jag lunch med min svärmor på ikea, så himla gott och enkelt. I helger är det svensk midsommar och jag har nog aldrig riktigt firat det även om jag tycker att det verkar vara riktigt mysigt, men Svenska Ambassaden har ett event på söndag som jag kommer att missa. Kanske nästa år.
Jag ska ta igen lite bloggis när jag kommer tillbaka. Nu ser jag fram emot att njuta lite av sommaren några veckor innan jag börjar jobba. Det blir massa resor, jag har ju inte rest mycket sedan jag kom hit, då min prioritet var att hitta ett jobb. Nu kan jag äntligen slappna av och njuta lite, fast jag längtar tills jag börjar. Här i DC är det 40 grader varmt och alla bara klagar hela tiden, utom jag, jag gillar värme framför kyla. De har inte upplevt minus 30 grader vinter. Nu ska jag sova och vakna tidigt och fixa lite fler saker, här ska det SOLAS och bli bajsbruuuun!!

Trevlig midsommar mina vänner!



Godnatt Amigas, have a nice weekend.







Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: