Keep a clean Face

Skrivet den 2012-06-01 kl 17:11:18 i kategorin MODE av Jenira
Permalink

När det gäller att tvätta ansiktet så finns det inget som heter lathet, jag personligen använder inga dyra produkter men jag ser till att tvätta ansiktet två gånger om dagen. Var noga med detta så kommer du inte ha onödiga problem med ansiktet. En dag kanske jag satsar mer på dyra produkter, men poängen är egentligen att hitta produkter som passar en själv. Jag kommer nog börja använda mer dyrare produkter efter 30 för då kan man börja med mer Anti age produkter. Men just nu vill jag ha lyster och en ren hud. 

Min produktserie varier mycket och jag prövar nya saker hela tiden. Men just nu ser den ut såhär:

Translate/ When it comes to washing my face, laziness is not for me. I personally don't use any fancy products, but make sure to wash my face two times a day daily. If you do that, I promise you good skin forever. I might buy some more expensive products in the future, maybe after 30 when I start using anti aging creams, but right now I'll settle for shine and clean/fresh skin. These are the products I use right now:







1. Rengöringskräm: Fresh - luktar gurka och ger en härlig efterkänsla.

2. Toner: Sephora - jag använder Sephoras egna märke för att det funkar för mig, men det finns många andra dyrare märken som även är bra. Jag tar först en bomullsbit och tar bort rester och sedan sprayar jag den i ansikten och låter torka. 

3. Serum: OleHenriksen - Det bästa och dyraste produkt jag har i min samling.

4. Ansiktskräm: FAB (First Aid Beauty) - Jag använder en vanlig serie som även finns som dyr serie, men tjejen som hjälpte mig sa att jag inte behövde använda den dyra just nu och att denna var lika bra. Typ 100 dollars skillnad i pris.

5. Ögonkräm: Lush - Jag personligen är ett stor Lush fan, men använder bara deras produkter på vintern men denna ögonkräm är en favorit till ett förmånligt pris. 

6. Roll on EyeCream: Sephora, även här finns det massa olika märken, men jag älskar efterkänslan efter att ha satt på denna.

Ta hand om huden under ögonen, det är ett känsligt område och behöver speciall vård. Tänk på huden nu och inte när det är försent.



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: