Jenny Lind för SWEA

Skrivet den 2012-06-12 kl 18:23:06 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Igår var det dags för det årliga eventet Jenny Lind som hålls på House of Sweden i DC. Det var min första gång och jag valde att för en gång skull ställa upp och hjälpa till. I år så kom två svenska tjej musikartister till DC, en som sjöng fantastisk opera och en annan tjej som spelade piano. Jag trodde inte att jag skulle gilla Opera, men jag var chockad över hur fint och underhållande det var. 

Jag själv spelade piano i många många år, men efter 5 år var jag på top och sedan gick intresset bara neråt. Stackars föräldrar satsade många tusenlappar på mig, men efter 9 år så var det nästan så att min pianolärare blev lycklig av att jag slutade. Han förstod nog att jag hade tappat intresset totalt. I många år har jag undrat om jag någonsin skulle ta upp det igen, men jag vet inte om jag är tillräckligt bra. Kanske någon dag, börjar jag om från början. MEN inte nu, jag vill helst fokusera på karriär och annat just nu. Men vem vet, en vacker dag kanke, allt är möjligt. 

Jag har suttit och jobbat med SWEA i några timmar och snart skall jag bege mig till banken för att göra lite "stuff". Sedan har jag inte många fler planer för denna vecka. Jag har simning på listan idag och passa på att basta och sitta i Jacuzzin tills man blir skrynklig. Sedan ska jag unna mig mat från Whole foods ikväll med mysig TV eftersom de regnar ute :)

Translate/ I went to the yearly Jenny Lind concert yesterday at House of Sweden in DC and it was truly amazing. The event was created by SWEA. The two performers were from Sweden and one was a Opera singer and the other a pianist and I didn't think I would enjoy Opera that much, but I did. I used to play piano when I was little for many years, and I have been thinking of taking it up again, but not right now, maybe later in the future. Right now I want to focus on other things in life. 

Have been working with SWEA stuff all morning and soon I will go swimming and since its raining I'll enjoy good TV with some Wholefood dinner :)



Jenny Lind concert at HOS

 





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: