Good and Bad news

Skrivet den 2012-06-05 kl 18:05:42 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Som många kanske vet, så har jag ÄNTLIGEN fått ett jobberbjudande från ett brittisk Investment Management Firma som ligger mittemot mitt favoritställe i DC. Jag är så glad att jag nästan inte fattat det. Men tyvärr så fick jag reda på lite tråkiga nyheter igår, då min mormor inte mår bra i Bangladesh och mina föräldrar har akutbokar biljetter. Min mormor är den roligaste figuren någonsin, hon är motsatsen till min morfar som var väldigt lugn och sansad. Min mormor är den roliga och säger precis allt utan att tanka igenom vad som kommer ut från hennes mun. Man kan skratta i timmar när man är med henne. 

Jag har många härliga minnen med henne men jag minns sist jag var i Bangladesh för att köpa min bröllopskläder så insåg jag att hon alltid var borta tidigt på mornarna och frågade vart hon tog vägen och hon berättade att alla människor som har diabetes måste promenera och det är den enda tiden i bangladesh som man kan vara ute innan all folkmassa kommer ut. Så jag bestämde mig en dag att vakna kl 5 och följa med henne. Jag må säga att det var den mest långsamma promenad jag tagit i mitt liv, men jag fick se en helt annan bild av Bangladesh. Som oss, hade all på sig promenadskorna och gick runt i cirklar i området. Det var en mysig stund med henne. 

En annan gång minns jag att det regnade och innan min morfar dog så hade mina morföräldrar ett underbart stort hus men en stor terass. Min mormor är ganska så rund och svettas mycket och när det regnar så brukar hon sätta sig mitt i regnet på terassen och bli blöt av regnet och jag och mina kusiner bestämde oss för att göra indiandansen runt henne i regnet. Jag tror att det var den bästa dagen på den resan, jag blev såklart JÄTTE JÄTTE sjuk av det hela, men det var det värt. 

Livet är kort, det gäller att skapa så många härliga minnen med de man älskar.


Translate/ As many may know, I've FINALLY got a job offer from a British Investment Management Company, located directly opposite my favorite place in DC. I am very very happy and can’t almost believe it. But unfortunately I found out some sad news yesterday, that my grandmother is not doing well in Bangladesh and my parents have booking tickets to leave soon. My grandmother is the funniest character ever, she is the opposite of my grandfather who was very calm and collected. My grandmother is the fun and says everything without thinking anything over and you never know what comes out of her mouth. One can laugh for hours when you're with her.

I have many wonderful memories with her, I remember last time I was in Bangladesh to buy my wedding clothes, I realized that she was always gone in the early morning and asked where she went and she told me that all people who have diabetes have to walk. The only time in Bangladesh that you do that is early in the mornings before all the crowd comes out. So I decided to wake up at 5 am and go with her. I must say that it was the slowest walk of my life, but I did see a very different picture of Bangladesh. Like us, everyone was wearing walking shoes and walked around in circles in the area. It was a cozy moment with her.

Another time I remember it was raining and before my grandfather died, my grandparents had a lovely big house but a large terrace. My grandmother is quite round and sweat a lot and when it rains, she usually sit in the middle the terrace in the rain and get wet. Me and my cousins ​​decided to make Indians dance around her in the rain. I think it was the best day of the trip and  of course I became really really sick, but it was worth it.


Life is short, it’s important to make as many wonderful memories with those you love.




My wonderful Nanu staring at the cake of course, now you all know where my sweet tooth comes from :)





Kommentarer
Annis

Stot Grattis till jobberbjudandet!!!!!!!! Ledsen över din mormor...tänker på dig och familjen

2012-06-05 @ 21:15:58
URL:
Sarah

Åh Mina dua går till familjen å speciellt nani

2012-06-05 @ 23:58:08
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: