A piece of Venice

Skrivet den 2012-06-26 kl 16:36:15 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Jag har faktikst inte varit i Venedig, ett ställe jag gärna velat se länge i många år. Men när min familj åkte till Rom när jag var yngre, ville min pappa att vi skulle åka till Venedig, men jag ville verkligen spara det till en mer romantisk resa med någon som jag tyckte om. Min man har redan rest stora delar av Europa och har inte så mycket intresse av det längre, så det blev ju inte som jag hade tänkt mig. Han vill hellre åka till Asien, vilket i sig är lika fantastiskt. Men jag har ju inte rest klart, så jag har bestämt mig för att resa till vissa delar av världen och träffa en vän varje år, så att jag får mina drömmar uppfyllda. 

Min vän Munia var över för middag igår och vi hade inte träffats på länge eftersom hon varit på resa med sin man i Europa, hon hämtade en sådan fin grej till mig att jag hoppas på att bli bjuden på maskerad nu. Vi tog igen massa girltalk och det var mysigt att få se henne igen. 

Jag vaknade imorse och bestämde mig för att tänka på allt jag velat göra i livet men som varit på hold, jag har delat de med er förr och jag kommer att dela med er igen. Jag vill åka till Paris med min kusin. Jag vill lära mig franska och framför allt vill jag bygga på mitt självförtroende. Jag ska minska mitt facebook beroende, jag börjat ogilla facebook mer och mer. Det gör mig inget nytta i livet, det är bra för event och sådant samt kolla på söta bilder på mina vänner, men att slösa tid på denna sidan är något som jag vill bort från. Jag kommit bort från mitt läsande på grund av detta och jag vill utvecka mig själv mer. Ska kolla om jag kan hitta någon Måbra bok idag som boostar en med confidence. Jag växte upp med väldigt dåligt självförtroende och kände mig aldrig tillräcklig. Med åren har detta ändrats mot det bättre, men inte helt där än.

Av att vara hemma så mycket, har jag tappat mig själv så mycket, om vem jag var innan och vad jag ville göra i livet. Det blir många ensamma stunder och mycket analyser i huvudet. Jag tror att man kan börja bättre mig idag, sluta jämföra och börja leva. Det är mitt måtto. Jag vet att mår man bra i sig själv så gör man andras liv till det bättre. Idag ska jag simma tänkte jag (terapi för mig) och träna lite armar och mage. Sedan ska jag träffa upp Rosh för lite pedikyr samt kanske äta middag med mina svärföräldrar. 

Ha de vänner, jag tänker mycket på er. 





En underbar present från Venedig från Munia, jag bara älskar den.

Kommentarer
bobby

min vän en vacker dag vill jag möta upp dig någonstans i världen för en eat pray love upplevelse. det är en resa som jag har sparat till oss två. när den kommer bli av vet jag ej ännu men om allah vill så är inget omöjligt!! love you, du finns alltid i mina tankar hjärtat.. =)

2012-06-28 @ 01:11:53
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: