Vad hände med min fashion blogg?

Skrivet den 2012-01-15 kl 20:40:58 i kategorin av Jenira
Permalink

Ja, en gång i tiden så shoppade jag mycket och kläder var mitt största intresse i livet. Jag kan säga att jag fortfarande får gåshud av snygga kläder och känner mig lycklig när jag ser mode omkring mig, men när man inte har jobb så går det inte att shoppa på samma nivå. Så jag har märkt att mitt matintresse (som jag alltid haft) växt mer i bloggen. Men en dag ska jag ta igen mitt modeintresse. 

Igår så var hela familjen och åt lunch på La Madeline, det är en fransk (snabb) restaurang med en härlig meny. Jag gillar att portionerna är små och maten är så himla "fresh". Efter maten hade alla matkoma av alla de små efterätter som vi beställde. Jag och min svärmor åkte till Jared efteråt, där min Hubbz köpte min förlovningsring och han har tjatat i 3 månader att jag ska lämna in den för shine och sånt där. Jag måste lämna in min ring varje 6 månader för att de ska kontrollera att allt är ok och så ger de ringarna en "polish shine" så att den ser ny ut igen. Om man inte går på dessa "inspection" så går mitt lifetime garanti ut och jag kommer få skäll av min Hubbz som betalat massa pengar för denna garanti. Men lat som jag är så orkar jag aldrig gå dit, men igår fick jag för mig att göra detta. Efteråt så gick vi runt lite i en "Mall" nära butiken och jag nappade på två toppar från H&M. Om det är något jag har dåligt av så är det basplagg. Jag använde oftast inte basplagg/vardagsplagg när jag jobbade på SEB. Måndag till fredag hade jag mina jobbkläder och på helgerna blev det ofta mjukisar. 

Nu när jag inte jobbar, så vill jag inte ha mina jobbkläder till vardags och försöker samla mig på lite mer basplagg eller rättare sagt "Casual" plagg. Ett av mina favorit outfits är en enkel tunn viskos vit skjorta med mörka jeans. Men jag försöker att få lite mer färg i garderoben, vilket jag är dålig på. 

Igår när vi kom så åkte vi förbi en Yogiberry och jag ville så klart ta hem lite och "lite" blev FÖR mycket och jag mådde illa resten av kvällen eftersom jag bytte ut middagen mot glass. Jag ska nog inte ha Yogiberry på ett tag, kanske ska spara det mot våren.

I morse fick jag världens sug på svenska pannkakor och det blev en härlig brunch som jag tror vi kan leva länge på hela dagen. Snart ska vi ut och jogga, även om det är minus grader ute, men solen skiner och vi känner inte för att sitta inne när solen är uppe. 



Gårdagens middag. Ingen bra förebild mot mina framtida barn :)


Hemma brunch med inspiration från min kompis Sarah som hade brunch hemma hos sig. 


Vardagsplagg, JA tack!





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: