Sweden in USA

Skrivet den 2012-01-30 kl 23:36:29 i kategorin av Jenira
Permalink

Suttit på Starbucks i snart fyra timmar och nu känner jag hur jag börjar bli trött. Jag har haft en annan taktik idag och kontaktat massa Svenska personer som jag hittat på google och mailat dem om råd. De har ju lyckats i USA, då kanske de kan ha lite råd till mig hur jag ska lyckas i USA?

Min kusin sa att: Detta land har inte brist på amerikanska akademiker och det är verkligen sant. Jag måste hitta ett annat sätt. Men nu börjar ögonen snurra och det är dags att bege sig hemmåt. Jag tror att jag ska ta en sväng förbi Mongomery Mall och leta efter en present till min svägerska som fyller år på Onsdag. 

Denna vecka blir det mest fixande för hennes fest som är på fredag och jag måste hitta en "banner" som alla kändisar har på deras kändisfester. Sedan skall jag till DC imorn och äta middag med två bengaliska tjejer och snacka lite skoj. Min teori i livet är att INTE glömma bort att ha lite roligt även om jag är mitt inne i en seriös fas i livet. Jag vet att amerikaner inte tänker på det sättet. De kämpar för livet  och är vana med att jobba ihjäl sig. Men jag bryr mig inte, jag tänker att unna mig själv lite skoj och lite skratt för jag vet att jag kan jobba hårt även om jag har lite kul då och då. Livet är kort och det gäller att skapa minnen som gör en lycklig. Det gäller att hitta den rätta balansen.

Min Hubbz är borta några dagar så det blir några ensamma dagar, men tiden går ofta snabbt och "poff" är det helg igen och vi har en fullspäckad helg framför oss. Det är äntligen dags för min första SUPERBOWL och det lag jag gillat hittils har inte klarat sig till Superbowl som förra året. Men alla som jag ska titta med på söndag är New York Giants fan och jag hejade på Boston laget förra gången, så jag tror att jag ska hålla mig till dem. Deras Quaterback är ju trots allt tillsammans med modellen Giselle, jag har en kusin som bor i Boston och de slog ut Green bay (det bästa laget). SÅ jag ska heja på dem, känns mer rätt hehe :) Nej nu ska jag gå innan jag somnar.

Ny vecka, nya utmaningar & nya lösningar




I helgen blev det äckel Chinese som INTE alls var lika gott som förra gången.


En ny film som verkar vara bra med Slumdog skådisen.






Kommentarer
Kali

Jag tycker att du är riktigt duktig och har lyckats hitta den balansen som du pratar om. Du tränar, du äter bra, du hittar på saker att göra, bu bjuder hem folk etc. Det enda som saknas är ett jobb och det kommer du att göra med lite tur för du gör allt annat rätt! Du har typ mega mega konkurrens i form av miljontals välutbildade amerikaner med hundra års erfarenhet så ge det lite tid! Du är iallafall min idol när det gäller äta och träna rätt! :)

2012-01-31 @ 03:14:52
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: