Surpuppa

Skrivet den 2012-01-27 kl 06:17:02 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag har inte varit på bra humör idag, därav mitt icke bloggande. Men när mannen kom hem så förslog han att vi skulle pigga upp dagen med lite Nandos och det hjälpte lite. Mat och godis är två saker som kan göra mig glad på en sådan rutten dag. Men bara för att den varit rutten, så har jag inte varit lat. Jag har tvingat mig söka jobb, städa, tvätta och träna och sedan handla massa mat. Så rutten eller ej, jag fick en massa gjort. 

I morgon ska spendera stora delar av dagen att laga mat till våra gäster som kommer imorn. Jag ska som sagt pröva göra svamrisotto för första gången och är lite nervös. Men någon gång måste det vara det första. Nu ska surpuppan sova. 

Dagens största händelse - Micro GRÖÖÖT
En påse + 1,5 dl mjölk +  micro 2 min = KLAR 
(+ lite nötter & sirap)






Jätte snabbt och gott men väldigt sött om man jämför med svensk gröt. MEN INGET ÄR lika gott som mannagryns gröt, får mig att tänka på SEB frukostarna. Varje morgon åt jag deras gröt nom nom. 



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: