NYC nästa eller?

Skrivet den 2012-01-26 kl 04:48:21 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag började kolla på jobb i NYC, jag känner inte att det går så bra här och jag är redo att vidga mina chanser någon annanstans. Jag kollade runt och det är verkligen stor skillnad på hur många träffar man får och det är nästan för mycket så jag vet inte vart jag ska börja. Men jag tror att jag ska börja kolla lite utanför DC och i andra stora städer där jag kanske får mer träffar än vad jag får här. Igår träffade jag en ny rekryterare och han är bra för att han är ärlig till skillnad mot min förra. Jag skickade flera positioner som jag själv anser är kvalificerad för OCH överkvalificerad och han sa på direkten att ingen kommer att anlita mig av dessa. Visst det är hårda ord, men han sa att alla ville ha erfarenhet i USA även om två av positionerna var assistent jobb och krävde knappt något. Det är visserligen frusterande men jag uppskattar hans ärlighet och fortsätter att söka annat. Jag vet att jag kan få ett bra jobb, jag tror bara att jag bara inte varit på rätt tidpunkt och rätt plats. 

Idag så vaknade jag tidigt för att kolla lite positioner på olika banker i New York och sedan åkte jag till Immigration för att ge mina fingeravtryck. Min GPS krånglade lite och jag hade hjärtattack hela vägen i rädslan över att det var fel adress. Ni förstår inte, missar jag detta tillfälle så BLIR DET INTE roligt att kontakta dem för ett nytt möte. Man måste vara tillgänglig för allt när de skickar ett brev. Sedan åkte jag till Rockville town, som ligger typ 5 min från min lägenhet och träffade två härliga tjejer. Jag träffade dem för första gången i lördags och de frågade om jag ville luncha och åka skridskor i Rockville town. Det blev ingen skidskoåkning, för vi åt god mat och babblade för mycket. Jag hade även förberedd allt till en smuläppelpaj hemma och tyckte det var bättre att dricka kaffe hemma. 

Anledningen till att de även kom hem till mig var för att detta är två VÄLDIGT attraktiva tjejer som aldrig bär smink och en av tjejerna är gift men skall ha sin fest i sommar och ville inte bli sminkad av ett proffs för att hon inte litade på dem. Så jag förslog om hon ville att jag skulle provsminka henne, jag menar, I AM NO PRO men jag har sminkat mig i hundra år och kan lite basic. Hon gillade verkligen mitt förslag och vi passade på att provsminka henne idag. Det var kul och vi provade lite olika stilar, för det sättet jag sminkar kanske inte passar allas ögonform. Men till slut blev vi alla nöjda och jag var NOGA med att säga till henne att hon VERKLIGEN INTE behövde ha mig om hon hittade någon bättre. För mig är det viktigast att hon är nöjd och jag skulle aldrig bli sårad om hon inte gillade min stil. Men än så länge verkade hon gilla det, men bröllopet är inte förrän sommaren så hon har massa tid att tänka på saken. 

Imorn har jag inga ärrenden, men jag ska ta mig till Starbucks igen och sätta mig och söka jobb. Jag är mest effektiv där och sedan ska jag handla mat tills på fredag. Vi ska några vänner över och de har en 3 årig son som är världens sötaste. Jag tänkte våga pröva svamprisotto, men är lite nervös ifall att det inte blir bra. Tänk om det blir gröt? Ska jag våga ta en risk eller go safe? Vad tycker ni? Till efterrätt ska jag göra en klassisk vit choklad pannacotta med bär och lite annat till maten. 

Nu ska jag krypa ner i sängen och Zzzzzzzzzzzzzzz


Så sugen på ny brun väska till våren. Dessa från zara.com







Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: