Keyword: Working on my CV

Skrivet den 2012-01-23 kl 23:29:40 i kategorin av Jenira
Permalink

Dags att gå hem nu, för jag har spenderat mina sex timmar på Starbucks, men gösses vad tiden går snabbt och ändå sitter jag och tänker vad jag har gjort under alla dessa timmar. Men jag har druckit en kopp kaffe och en kopp te och massa nötter och yogurt. Mitt mål idag har varit att jobba på mitt CV. Snällaste Martina från SWEA skickade hennes kommentarer till mig om mitt CV och sitt eget CV så att jag hade något att jämföra med. Jag har suttit och filat på meningar och vet inte vad som skall bort och vad som skall varas kvar. Mitt CV är tydligen fortfarande för långt och tråkigt men jag är rädd att ta bort viktig information. 

Men jag lyckats hitta en annan rekryteringsfirma samt fixat en kontakt på Adecco. Detta är mitt bästa sätt att komma in i arbetslivet då de kan representera mig väl och hitta positioner som kan passa mig. Jag fick även en annan förfrågan igår om att vara kassör för SWEA Washington DC istället för att fixa events.Programgruppen har mer de roliga arbetsuppgifterna som att fixa events för SWEA osv. Men SWEA behövde verkligen kassör och det innebär att ha hand om den ekonomiska biten. Visserligen är det mer jobb, men jag funderade hela natten om jag var redo för detta och insåg att jag är en fegis. Nu fick jag en chans att breda mina kunskaper inom bokslut och amerikansk deklaration, varför skulle jag INTE ta den?

Så jag tackade ja även om jag tycker att den andra tjänsten kändes roligare, så ser jag detta mer som en erfarenhets möjlighet. Jag vill lära mig så mycket som möjligt och vem vet om jag i framtiden vill starta eget så kan det vara bra att ha jobbat som kassör. Vi får se om jag kan klara av uppgiften. Jag tänkte på första hand på min vän Karine, som är min stora inspirationskälla i livet när det gäller non-profit. Hon har jobbat hårt hela livet åt sidan av hennes riktiga jobb och kan hon så kanske jag också kan. 

Nu ska jag köpa lite mat och sedan hem för att träna lite och göra en god sallad till middag. Nog med jobbsökande idag. Nu ska jag mysa med Hubbz.


Härliga nya vänner från lördags


Ingen fest utan min svenska marängtårta med hemmagjord lemoncurd.






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: