Hollywood party

Skrivet den 2012-01-06 kl 05:47:50 i kategorin av Jenira
Permalink

Nu är jag är på GÅNG igen. Planera planera planera, vad är roligare än det? Så min svägerska fyller 18 år i Februari och här i USA så firar man inte 18 år lika mycket som man firar Sweet 16. Hon hade en STOOOOR 16 års fest med över 120 personer för två år sedan. Så jag frågade vad hon skulle göra för hennes 18 års dag och hon sa att man inte riktigt firade 18 här på samma sätt. Jag var chockad, INTE FIRA FÖDELSEDAG och det är hennes 18 års dag, det är inte möjligt. 

Jag minns min 18 års dag mycket väl, den var helt galen. Mina vänner lurade mig på morgonen att de hade glömt min födelsedag och när jag kom till skolan var mitt skåp fyllt med ballonger. Sedan tvingade dessa människor mig att ha på mig massa ballonger under dagen och under alla lektioner skulle de ställa sig upp för att sjunga Ja må du leva. När jag kom hem blev jag kidnappad och jag fick ögonbindel för att sedan följa en röd tråd någonstans på gården som skulle leda mig till min present. Självklart hade de kul genom att göra narr av mig och bad mig hoppa och ducka lite då och då. Men det hela slutade med att jag fick känna på tre olika killar för att till slut välja en kandidat. Ja det kanske låter komplicerat men det var jättekul och den fredagen hade jag fest med mina närmsta vänner i en liten lokal nära vårt hus. Som avslutning på mitt födelsedags firande fick jag en tårta i ansiktet. Det var mitt 18 års minne. Vi hade en grej i vårt lilla gäng på den tiden, att vi alltid gjorde galna grejer när vi fyllde 18. 

Åter till min svägerska, så jag som älskar att planera tyckte såååååå klart att vi skulle fira hennes födelsedag men inte med 100 gäster (ehhhhh) utan kanske 20 gäster. Jag frågade om hon ville ha ett tema till festen (hallååååå man måste ju ha tema) och hon sa hollywood och mina idé lampor började lysa. Så den 4e februari ska jag hjälpa henne ordna en hollywood fest. Jag frågade 3 av mina vänner om de kunde hjälpa mig med mina ideér. En av mina ideér är att ha en röd matta och en banner i entren så att de kan ta bilder. En av tjejerna har en bra kamera och skall vara Paparazzi fotograf och två av dem skall vara catering, dvs servitörer som skall servera små smittar och drinkar under kvällen. Detta är några av mina ideér, så om ni har fler, feel free to give them to me :) Jag vet att jag har massa kreativa kompisar....

Idag tränade jag lite och sedan begav min till Starbucks tills min rumpa börja värka. Imorn ska jag nämligen träffa en gubbe from US Chamber och jag vet inte vad vi ska prata om, men han ville träffas så jag tar emot alla tips. Sedan ska jag äta lunch med min Mosh mosh Pariya kompis. 

Köpte lite färsk torsk på vägen hem och gjorde mandeltosk med sallad till middag och har farligt nog mumsat på mina julskum som jag fick av Sara mmmmmmmums :)


Jag upptäckt en ny maskin som är 10 ggr jobbigare än vad jag förväntade mig.


Gårdagens middag: Varm soppa med knäckemacka. Enkelt och mums


Köpte mig lite fisk på vägen hem.


Tadaaaaaa

Mina matbilder ser alltid så oätliga ut på bilderna. Men jag lovar att det var gott. 






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: