Ge mig en spark i baken

Skrivet den 2012-01-24 kl 15:36:41 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag hann inte riktigt berätta vad jag gjorde i helgen, men i fredags var jag på Vapiano och njöt av deras goda pasta. Nästan så att jag känner för att göra pestopasta ikväll. Har massa kyckling över från igår när jag gjorde en enkel kycklingsallad. I lördags gjorde vi en massa ärenden hela dagen och på kvällen var det fest hemma hos min svärmor. Det var verkligen trevligt då jag inte alls hjälpte till som jag brukar göra, för det kom massa tjejer i min egen ålder och jag hade roligt istället. De var så himla trevligt och den ena smartare än den andra, två hade PhD från Harvard och en från Stanford och alla yngre än mig såklart. Ångest???? hehe. 

Men till skillnad från de tjejer jag träffat innan så var dessa otroligt trevliga och jordnära och jag hoppas vi allla kan ses igen. I söndags tittade jag på Amerikansk fotboll hemma hos Hubbz kompis och han hade ett helt hemmabio hos sig vilket gjorde upplevelsen roligare. En typisk söndagskväll med pizza och fotboll. 

Idag ska jag träffa en rekryteringsfira vid 15.00 men den ligger långt borta. Dessutom ska jag träffa Adecco men hennes tjänster lät inte roliga så jag har ingen motiovation för att möta henne. Men jag måste ta mig i kragen då de är mitt enda hopp om att få intervjuer här känns det som. Jag känner lite att jag tappat bort mig själv om vad jag vill göra i livet. Jag ser sällan en tjänst som ser rolig ut och det känns lite som om, vad jag än får för tjänst så kommer den inte att vara rolig och då tappar jag motivationen lite (BAD THINKING CARRA). Mitt drömjobb är att jobba med inspirerande människor i en härlig jobbmiljö på en cool arbetsplats. Kontoren här i USA känns mer som små fängelsehålor om jag ska vara ärlig. 

Nu ska vi inte sura och börja planera dagen. Vädret är tydligen bättre och jag får vara glad för det. Imorgon ska jag och ge fingeravtryck för mitt greencard, ETT STEG NÄRMARE.



Gårdagens kycklingsallad med nötter, sesam krutonger och gorgonzola ost




Kommentarer
Kali

Kycklingsalladen lät gott!! Ge mig receptet, tack!!!:)

2012-01-24 @ 16:13:50
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: