Utbildningsdag

Skrivet den 2012-02-08 kl 23:33:10 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag kändes det som om jag satt på en lektion eller första dagen på jobbet då jag var tvungen att lära mig det nya kassör jobbet för SWEA. Jag vet inte exakt när jag tar över rollen, men snart är det i alla fall och jag har mycket att lära. Det svåraste är nog att lära sig hela check systemet. Vi har ju inga (tack gode gud) checkar i Sverige och alla har ett konto som man kan överföra till. Här går alla runt med checkböcker som jag inte skaffat än och jag tycker bara att det är krångligt och gammalmodigt. Hur svårt är det att skapa ett konto som man kan ha koll över och inte behöver springa till banken hela tiden. Men så är systemet här och jag hoppas på att kunna ta mina erfarenheter och lära mig nya saker och utveckla systemet lite. Jag föredrar när allt är elektroniskt, men det är nog en lång bit kvar för SWEA USA. 

I morgon ska jag till en brudklänning butik som heter David's Bridal och kolla på brudklänningar med en kompis som ska gifta sig. Jag har nog aldrig kollat på västerländska brudklänningar förr så det skall bli kul. Jag hoppas på att kunna vara ett bra stöd för henne och det är ju som sagt ett stort beslut att välja brudklänning och ibland kan det vara svårare när det finns många alternativ att välja mellan. Sedan är det SWEA årsmöte på kvällen och det ska bli kul att träffa alla medlemmar från styrelsen samt de som inte är med i styrelsen och mingla lite på svenska. 

Nu ska jag fortsätta jobba lite och FÖRSÖKA att inte surfa för mycket, vid 7 tiden ska jag dra iväg till gymmet och sedan mysa i sängen med min bok som jag inte hunnit läsa under hela veckan. 



Lobster Ravioli och en liten ostbricka


Jambalaya pasta med sötpotatis fries (mina favoriter) och Rosh beställde mash potato


Jättegod pasta med en kick av spice

Italian gelato och favoriten blev Pistachio

Ett tips för alla som tror att man inte kan äta olika rätter och samtidigt vara hälsosam. Jag och Rosh älskar att pröva olika saker på menyn och vi delade på allt och på så sätt kunde pröva olika rätter. Sedan behöver man alltid inte äta upp allt bara för att det är framför en. Kanske inte rätta metoden om man tänker på vad mamma och pappa sa när man var liten: ÄT UPP ALL MAT PÅ TALLRIKEN. Men i den här åldern anser jag att man kan göra ett undantag och inte äta upp all mat när man känner att mättnaden slår till. 
ALLT HANDLAR OM PORTIONER!!


Kommentarer
Kali

Naomi tyckte att maten såg jättegod ut tills hon såg glassen och då tappade hon nästan andan....."Åhhhhhhh...ki maja" haha

2012-02-09 @ 02:56:10
URL:
Carra

Hon är ju så rolig

2012-02-09 @ 15:04:29
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: