Romantic wifey

Skrivet den 2012-02-12 kl 00:13:11 i kategorin MAT av Jenira
Permalink

Well, jag försöker i alla fall. Allt jag lagar, görs för första gången. Jag har sagt innan, jag lagade aldrig mat när jag bodde hemma eller när jag bodde själv. Visst, alla kan väl göra spagetti köttfärssås, men jag menar mer utmanade mat. Nästa vecka är det Alla kärlekens dag, jag har inte varit anti- alla hjärtans dag, men här i USA blir man nästan TOTAL ANTI. Det är för mycket reklam om det hela, överallt och det är nästan lite "tacky". Det som jag dock gillar är, när jag var nere i Whole foods, är alla fantatsiska blommor och bakverk de tagit fram. 

Jag lagade i alla fall en enkel middag för oss, det blev fylld kycklingfilé som jag hade bankat och fyllt i med spenat, svamp och ost. Sedan grillade jag sparris och som förrätt hade jag polenta räkor med dip. Det var faktikst inte så dumt. Jag hoppas att jag kan fortsätta utvecklas och en dag bli en bra hemma kock :)

Äntligen helg och då latar vi alltid lite extra länge i sängen, speciellt när det inte är fint väder. Även om jag inte jobbar, så har jag en väckarklocka på vardagarna för att ha lite rutiner och inte sova bort dagen. När helgen kommer så gillar jag att det känns som helg och inte att jag tappar bort vilken dag det är (lätthänt). 

Idag har vi varit ute och joggat och jag trodde jag skulle dö av kylan, imorn blir det träning inomhus. Jag kommer nog att bli sjuk annars. Nu ska jag göra mig i ordning och sedan gå på middag med Hubbz hemma hos några bengaler. Ha en BÄSTASTE helg!



Förrätt


Fylld kycklingfile (mitt egna påhittade recept :)


Sparris med rostade pinjenötter


Tadaaaaa


Ville baka dyka in i alla tårtor, GIVE ME!






Kommentarer
haffa

förväntar mig samma uppvaktning när jag kommer o hälsar på

2012-02-13 @ 10:17:08
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: