Pappas födelsedag idag

Skrivet den 2012-02-21 kl 05:49:19 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag är det pappas födelsedag (hurraaaaa). Han är på resa med min mamma och har jätteroligt och jag ringde precis till dem. Saknar de hela tiden och hade önskat att ge pappa en stor kram, men det får bli en "mental hug". Jag har varit dålig på att skicka kort detta år och måste göra det imorgon genast. Min mamma fyller också år om två veckor så det är lika bra att jag köper båda imorgon och skickar de genast.

Jag vill passa på att tacka för alla fina kommentarer om att jag kommer bli en bra mamma en dag, det är skönt att höra, speciellt från vissa som har egna barn idag. Men idag har jag inte varit barnvakt, utan en riktigt bra hemmafru och städat varje låda och vrå som vi har i detta lilla hem. Jag trodde ett tag att jag hade tappat bort massa viktiga intyg och fick panik, men när de kom fram, bestämde jag mig att göra något åt detta elände. Jag har bara bott här i 5 månade och har redan lyckats fylla alla lådor med allt som INTE skall vara där. Sedan tog jag på mig ett projekt som jag inte gillar (pappa sa alltid att man inte får saga hata) och det är att städa garderoben, eftersom jag även där inte hittar något någonsin. Jag passade på att gå igenom allt plagg och sorterade alla ytor som såg kaotiskt ut. 

Jag tvingade även Hubbz att jogga med mig ute i mörkret, även om han ville att vi skulle köra inomhus. Jag att jag kunde jogga ute själv, men (hihi) det ville han inte, så jag fick med honom (yes). Jag gillar inte att köra löpbandet nu när det inte är lika kallt ute. Jag älskar att spinga ute och känner att jag får ut något utav det. Jag känner mig som en hamster som inte kommer någonstans när jag springer på löpband, BORING. 

Sedan gjorde jag min pesto pasta kyckling rätt som är på min favoritlista just nu, jag behövde inget recept och jag menar inte att skryta MEN JAG KLARAR MIG INTE normalt utan ett recept, så jag känner mig lite stolt. Jag har blivit duktig på att se vad vi har för ingredienser och laga utifrån det och inte springa till affären hela tiden. Jag såg på facebook att någon hade fått hem Linas matkasse i Sverige. Jag hade gärna velat ha detta, i alla fall varannan vecka. Många av mina vänner i Sverige använder detta och med familj så är det ett fantastiskt alternativ.

Imorn ska jag skjussa min svägerska till hennes körprov och passa på att fråga när mitt test är. Jag har helt totalt glömt bort vilket datum jag bokade och kan inte hitta vart jag skrev ner detta. Jag måste ha en vecka för att studera till provet. Hoppas det är om två veckor eller något. Jag BORDE ju klara detta om alla småbarn som JAG ANSER INTE KAN köra kan klara det. We shall se....

Jag lovar att det inte såg ut såhär innan...


Hatobjekt projekt


Allt som behövs för en god middag: Vitlök, basilika,parmesan, kyckling, pinjenötter, olivolja & Pasta


Resultat: yummy pasta





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: