Networking Thursday

Skrivet den 2012-02-02 kl 21:45:33 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag var jag tvungen att stiga upp klockan 8 och det är tidigt för mig kan jag lova för jag har ju sovmorgon varje dag och är inte van att väckarklockan ringer. Men anledningen till att jag skulle vakna var på grund av att jag hade ett möte med en man som ville träffa mig för att ge mig tips och råd om hur jag ska lyckas i USA. Jag hade inte stora förhoppningar, men denna kontakt var fantastiskt. Han bokstavligen tog fram en bok med alla människor vars visitkort han fått under hans karriär och gav mig en kontakt efter den andra. Jag kunde inte varit mer tacksam. 

Han sa att dessa personer kanske inte kunde erbjuda mig jobb, men att de kanske känner någon som känner någon. Så jag fick en spark i baken för att kämpa vidare och han sa att det bara handlade om att träffa rätt person på rätt plats. Kämpa kämpa kämpa!!

Sedan träffade jag upp min söta nya vän Tarmin och vi har massa saker gemensamt och jag tycker att hon är riktigt rolig. Hon jobbar mitt i DC och jag ville ta en sväng förbi H&M så det passade mig perfekt. Vi åt lunch på en typ food court och snackade kläder och sånt. Jag älskar att snacka kläder och är glad att hittat nån med samma intresse. Jag hitta även en fin kavaj på H&M som var för dyr och jag borde inte ha köpt den, men jag bara kunde inte lämna butiken utan den. Jag får lida sen helt enkelt....DUMMA CARRA.

Nu ska jag byta till mina ballerina och bege mig hemmåt och till affären och köpa det sista till Naureens fest imorn. Jag hoppas att det blir lyckat och att hon blir glad. 


Inte ofta jag äter snabbmat men detta var gott, sallad i ett tacos skal.


Me today


Me and söta Tarmin








Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: