Mitt första årsmöte

Skrivet den 2012-02-10 kl 19:15:26 i kategorin av Jenira
Permalink

Så igår blev jag utnämd som Kassör för organisationen SWEA och fick träffa de andra styrelsemedlemmarna från gruppen och det var en väldigt trevlig kväll. Vi fick nöjet att vara hemma hos den svenska ambassadören i DC och de bor så himla fint. Jag hade varit i huset en gång innan på DC tjejmiddagar eventet, arrangerat av deras kock Frida (härlig tjej). 

När jag kom in på mötet möttes jag säkerligen av 70 äldre härliga svenska damer och det kändes som om att alla tittade lite extra på mig (förmodligen inbillning i huvudet). Jag är en sådan person som INTE gillar att få den sortens av uppmärksamhet. Jag vill hellre passa in än att sticka ut. Det var nog 5 damer som frågade mig om jag var svensk och jag tänkte, hmm ja jag är ju som sagt på ett SWEA möte. Men jag förstår de samtidigt om man tittade omkring lite i rummet. Men i övrigt så var det kul att höra allas historier om hur de hade kommit till USA på 50- talet. Jag fick även träffa några nya kompisar och maten var fantastik god med inslag av Sverige. 

Idag har jag filat på min CV som jag äntligen gjort i PDF format och kan börja skicka ut igen. Idag ska jag börja dagen med att städa lite och sedan ska jag hinna träna och laga mat :) Läste ut min bok imorse och hoppas på att nästa person som väljer bok tar en mer positiv bok. No more sad stories please. 








Yummy in my tummy




Jag och Evalena hälsade på kungaparet




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: