Full Rulle

Skrivet den 2012-02-29 kl 22:45:38 i kategorin av Jenira
Permalink

Ja, det har varit mycket de senaste dagarna, ena intervjun efter den andra och de flesta med olika rekryterings firmor som hittat mitt CV via Monster. Detta på grund av min kusin som jag måste TACKA SÅ MYCKET, som fick mig att sätta mig ner och jobba med mitt CV och jag känner att jag redan fått mycket bättre feedback och folk förstår mer vad jag gjorde i Sverige. Bra tips!

Igår var jag på mitt första styrelsemöte och det var riktigt trevligt och sorgligt på samma gång. Det var nämligen även en avskedsfest för den gamla styselsen som jag verkligen gillar. Men de kommer givetvis vara medlemmar i organisationen, där vi kan träffas. Vi var på middag hemma hos Barbro och gick igenom punkter osv. 

Idag är det inte så härligt väder, spöregn och av alla dagar var jag tvungen att åka in till DC för att träffa en rekryteringsfirma som hade en tjänst åt mig. Det jobbiga var att mina fötter och skor var helt blöta och håret var alldeles frissigt när jag väl kom fram. Men de var trevliga och efteråt passade jag på att äta lunch med vännen Tarmin och ta igen lite skvaller. Det var meningen att jag skulle sitta kvar i DC och läsa lite, men jag kunde inte låta bli att känna mig så sunkig med blöta fötter och skor, att jag åkte hem. 

Min man jobbar hemifrån, vilket är mysigt även om vi befinner oss i olika rum. Skönt att mysa ihop sig medan regnet faller ner utanför. Det är såhär jag gillar att spendera mina regn dagar. Imorgon ska det bli fint väder igen och jag har ett ytterligare möte med SWEA för att få mina bankbehörigheter som kassör. Sedan skall vi ha ett 5 km race tydligen och den som förlorar mellan mig och tre andra personer ska få laga middag. Jag vet att jag inte kan köra race för att jag försöker alltid hålla jämn takt hela vägen när jag joggar. Min man är däremot bra på kortare distans på snabbare tid och jag kan köra längre distans på längre tid. Jag ska även försöka boka in ett pass Bikram på fredag och se om jag kan hålla ut längre än förra gången då jag höll på svimma efter 60 min.



Våta tassar.


Såg dessa coola blommor i affären igår.


Just nu 



Kommentarer
Kali

Det är din förtjänst för det är DU som har jobbat med det men jag är glad att du lyssnade för du hade erfarenheterna i huvudet men inte på pappret!!



Anyway, jag blev peppad igår av att se din tid (5km) på FB så du anar inte vad jag gjorde :) Berättar sen nån gång!! Stackars min kropp som undrade vad jag höll på med egentligen!! Först skära ner på sötsaker på kvällarna och sen detta!! Jag skyllde på dig!! :))

2012-02-29 @ 23:50:13
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: