Crazy weekend

Skrivet den 2012-02-06 kl 18:49:57 i kategorin av Jenira
Permalink

Vilken helg vi har haft, helt fullspäckad med rolig och det skönt att han en måndag för att varva mer lite. I fredags så var jag på full rulle från sekunden jag vaknade tills mitt huvud höll på att sprängas. Det var som sagt Naureen's födelsedags fest och jag höll på fixa och trixa hela morgonen och springa omkring mellan affären, men i min stress så glömde jag tex min plånbok hemma och insåg det när jag stod i kön och hamnade såklart i trafik på vägen dit. När jag väl var hemma hos dem var det bara att börja jobba och dekorera, fixa maten och sedan fixa min lilla syster som jag hade lånat ut en klänning från H&M och skulle fixa hennes sminkning. I det stora hela så blev allt väldigt lyckad fest och jag tror att hon hade riktigt roligt, trots att jag trodde att jag skulle få hjärt attack lite då och då av ljudnivån i huset. Dessa tonåringar var helt galna och de hoppade omkring och skrek och sjöng och dansade, hoppade på soffan och klättrade upp på varandras ryggar för att ta kort och sedan ramlade såklart. Jag var tvungen att säga till dem två gånger och kände mig som världens tant. MEN, de hade roligt och jag och mina vänner (som jag aldrig hade klarat mig utan) gjorde vårt bästa för att underhålla dem med mat och lekar. Jag tror att vi lyckades!

Det roliga var att efter festen, när de flesta tjejerna hade gått hem och vi hade städat upp det mesta, så ringde jag min man som var på en klubb i DC. Han hade ingen bil, så jag tänkte att jag skulle gå och hämta upp honom. Jag vill påminna er att jag redan här led av huvudvärk och när jag kom till klubben ville han givetvis att vi skulle gå in. Jag fick en chock av ljudnivån och insåg att det var en HARDCORE house club och trodde att jag skulle dö de första 5 minuterna. Men vi var inte där länge och det var faktiskt trevligt att träffa lite vuxna människor efter alla skrikande galna tonåringar :)

I lördags var vi bjudna på middag på kvällen och det var väldigt trevligt, Roshini hade lagat fantastisk mat och de har vattenpipa hemma som vi chillade med hela kvällen. Söndagen var som sagt SUPERBOWL och även om laget som jag hejade på inte vann, så hade jag riktigt roligt. Det var hemma hos Hubbz kompis som har en hemmabio i hans hus och vi var omkring 25 personer. Vi åt all slisk mat som man kan tänka sig, men helt ok för ett sådan tillfälle som igår. Jag som ÄNTLIGEN lärt mig alla regler för denna sport måste säga att jag faktkst tycker att det är roligt att kolla på amerikansk fotboll. Det händer saker varje sekund och man vet aldrig vad som kan hända. Nu är det slut på all fotboll på söndagar så jag har massa tid med min man på helgerna (förutom att han följer hockey, basket, baseboll och fotboll såklart).

Idag är det en ny dag, ny vecka och jag har lite att göra denna vecka. Idag ska jag på en Mentoring fair och träffa massa kvinnor som ska föreläsa. Mer vet jag inte om eventet, jag får väl se när jag kommer dit. Denna vecka är det även årsmöte med SWEA hemma hos den svenska ambassadören och jag ska väl få titeln kassör för organisationen i DC. Jag hoppas att jag kan göra ett bra jobb för dem. Ska träffa upp den gamla kassören och lära mig all basic som skall göras för att klara uppgiften. Sedan ska jag som vanligt sätta mig på cafét och leta efter stuff, för jag har lite material att gå igenom. Wish me luck!



Fredag


Födelsedagsbarnet bland alla ballonger


Vi hade även en röd matta




Lite snacks innan maten


Försökte pimpa upp dessa glas med lite rött socker som blev en hit bland tjejerna. 




Mina fantastiska tjejer som hade klätt sig efter servitör koden








Mat hade vi gott om och den fina tårtan som jag aldrig hann ta bild på eftersom den hamnade i Naureens ansikte. Jag fick även en tårta i ansiktet så det verkar vara en rolig tradition. Min tant reaktion i huvudet var: OH NOOO NOT OUR EXPENSIVE CAKE!!! 




Trots allt skrik och hopp så verkade tjejerna ha väldigt roligt och det är väl det som räknas i slutändan. Jag är glad att de hade roligt :)


Lördag




Hemma hos Roshini som hade lagat härligt god italiensk mat


Söndag


Min första superbowl fest spenderade jag hemma hos Amir och Parya och de har en cool hemmabio i huset. Kul kväll även om Pats förlorade :(









Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: