Run Forest, Ruuuun

Skrivet den 2012-04-11 kl 18:58:46 i kategorin TRÄNING & HÄLSA av Jenira
Permalink

Det bästa med att bo i det område jag bor i just nu är att jag har så mycket omkring mig. Igår så gick jag på ett Zumba pass i en Zumba studio och jag älskade det. Musiken var så bra och helt underbart att dansa till Reggeton och annan latino musik, hon hade även lite Bollywood. Jag ska försöka gå en gång i veckan eller minst 2 ggr i månaden. 

Jag och Hubbz har ÄNTLIGEN anmält oss till 10 Km run den 29 april. Jag är så "hypad". Jag kommer förmodligen att ha PMS, mensvärk eller astma problem, men det ska INTE stoppa mig. Om jag klarar detta så har jag som mål att:

2013 - Springa 10 mile Cherry Blossom run i DC (16km)
2014 - Springa ett halft Maraton (Omg, iaf 2 år kvar puuuuuh)

Jag menar vad har jag på att förlora, om jag är trött så kan man väl gå lite. Men allt är ett plus eller hur? Låt oss börja med 10 km i år och det är bara 2 veckor kvar. Det som är bra med denna runda är att den börjar 10 km från vårt hus och VERKLIGEN stannar utanför vår lägenhet och så har en liten festival för att hylla alla "runners". 

De hade även en 10 mini run i NYC men jag tror det får bli nästa år. Det är inte billigt att springa dessa rundor, så det räcker med denna 10 km för i år och sedan kan jag springa gratis i skogen eller i Georgetown :)

Terapi för sinnet, att springa ute är hundra gånger bättre än att springa inne och det bästa är att variera olika platser. Då kan man till och med springa utan musik :)



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: