Lamb Ragu with Grilled Tomato Salad

Skrivet den 2012-04-27 kl 04:24:19 i kategorin MAT av Jenira
Permalink

Idag har jag varit duktig och städad hela lägenheten, tvättat kläder, lakan och sorterat om hela min garderob. Sedan lyckades jag träna och springa och handla mat och gjorde en mumsig middag. Jag såg ett recept på tv och var tvungen att pröva den. 





Grillad tomater med Mozarella & Basilika

5 plommon tomater
2 msk Olivolja
2 msk balsamvinäger
2 vitlöksklyftor
salt & peppar
Mozarella
Färsk Basilika

Dela tomaterna i mitten och sleva ur alla kärnor och saft från tomaterna. Lägg de på en plåt och ringla över olivolja och balsamvinäger. Strö över hackad vitlök och salt och peppar. Sätt ungnen på 135 grader och grilla tomaterna i 2 timmar. Ta ut tomaterna och hacka Mozarella och basilika. Dekorera!

Recept från: Food Network




Lamb ragu med koriander

(I receptet använde hon mint istället för koriander, men jag gillar koriander mer)

Rigatnoni pasta
1 st Sharlotten lök (eller vad det heter)
1 st vitlöksklyfta
500 g lammfärsEn burk
Salt & peppar
Rött vin
Marinara sås (köpt eller hemmalagad)
Koriander blad
2 dl Ricotta ost

Recept från: Food Network


Middagen är klar


Jag älskar dessa mini Ben & Jerry's 








Kommentarer
Sarah

Omg, varför bor du såååååå långt borta? Vad gott det ser ut :)

2012-04-27 @ 07:21:20
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: