Från 30 grader till iskallt

Skrivet den 2012-04-24 kl 02:47:43 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Förra måndagen satt jag ute på ett café med shorts och solade mina ben och idag så frös jag med min höstjacka. Vädret är väldigt konstigt måste jag säga. Har spenderat hela dagen i Baltimore Harbour med några tjejkompisar. En av tjejerna fyllde år så vi alla åkte dit, för att hon jobbar där och lunchade med henne. Vi besökte några butiker men jag hittade inget. Jag vill hitta en sommar klänning, som jag kan ha till en "graduation". Naureen min svägerska ska "typ" sa studenten, eller rättare sagt gå ut High School och min kompis ska gå ut Universitetet. Men jag hittade inget denna gång. 

Det regnade stora delar av helgen, men jag kan tycka att det är mysigt att ligga under filten och bara mysa med lite snacks. Skönt och slappna av då jag vet att nästa helg är fullbokad. 

Jag har en vecka till löpningen och jag ska vara ärlig och säga att jag är sjukt nervös, mycket på grund av min astma. Den styr så mycket så jag hoppas att den är snäll mot mig. Jag måste sköta mig och ta all medicin, sen vet jag inte om jag ska vila denna vecka eller jogga för att träna. Jag vågar inte jogga för länge så att knäna gör ont. Så idag joggade jag 5 km och stannade där, jag tror att jag ska göra det två ggr till i veckan och inget mer. Jag är så rädd att kroppen ska bli trött om jag joggar mer, men som sagt jag vet inte. Men bättre att jag inte har ont i knäna, I guess. Jag har inte hittat de perfekta skorna än, så jag har bestämt mig för att springa med mina gamla. Om jag köper nya, måste jag hinna springa med dem ett tag och det kommer jag inte hinna innan loppet. Det får väl gå som det går, jag menar i värsta fall kanske jag stannar och fortsätter, men håll tummarna!

Oh well, ny vecka och jag måste ta tag i mitt liv igen, jag har lagt jobbsökande på hyllan under två veckor och nästan glömt bort hur jag fick mina intervjuer. Dags att börja igen.....måste kämpa!!


Bästa söndagsmyset


Jag kan inte fatta att det blev så kallt helt plötsligt, hoppas det vänder snart. 


Födelsedagslunch på Cheese Cake Factory



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: