30 grader från ingenstans

Skrivet den 2012-04-17 kl 06:01:40 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Idag var det 30 grader här och jag har gjort åkt runt med bilen hela dagen samt suttit fast i trafik och det är INTE så man vill spendera en sådan här dag. Så Rosh ringde mig och frågade om vi kunde gå och käka ute eftersom hon också missade den varma dagen. Vi satt ute på en uteservering och njöt av stunden med god mat. Finns det något bättre än sommarkvällar. Folk klagar mycket här att det blir för varmt på sommaren, kanske är det lite fööör varmt på dagen, men jag älskar kvällarna. 

Jag gick till en träningsbutik idag för att kolla på nya skor och jag fick pröva springa lite för att de skulle se hur jag sprang, och det visade sig att jag springer med hälen och det är där jag behöver stöd. De som springer med tårna de använder mer minimala skor (såna som jag vill ha), för att det ska kännas som om man är barfota. Men de skor som tjejen tog fram till mig var inte de finaste. Stora, klumpiga och inte något som jag hade kollat på i normala fall, sedan sa hon att man helst ska ha en storlek större för att fotterna sväller upp mer när man springer. Jag var lite tveksam i början, men hur fula än de var, så var det så himla bekvämt att jag slutade klaga. 

Jag pratade lite med Rosh och hon verkade ha samma problem som mig, så jag ska nog köpa de skor som hon köpt, men bara gå upp i en halv storlek. Jag gillade inte att ha såååå stora skor. 

Imorgon är det SWEA möte och jag ser alltid fram emot det. Jag köpte Quickbook idag som jag hoppas att kunna lära mig snabbt. Jag shoppade även två par byxor idag, ett par vita och mint gröna. Kan visa imorgon, jag glömde de i bilen. Men i år kommer jag satsa mycket på byxor med enkla toppar, jag är egentligen en klänning tjej, men jag funnit ny kärlek till byxorna igen. 



Tog fram en gammal flamma från förra sommaren från H&M.


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: