Svensk eller vad är jag?

Skrivet den 2011-09-08 kl 04:27:07 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag var det min andra dag på jobbet och det var mycket att lära och ta in, men en sak är intressant. Jag hade en vision över att jag skulle känna mig hemma bland alla svenskar på min arbetsplats. Men istället så får jag motsatt reaktion. Alla som hälsar eller pratar med mig, pratar givetvis på engelska och det klandrar jag dem inte, jag ser minsann inte svensk ut någonstans. Men det är när jag Cecilia nämner att jag är svensk och den reaktion jag får som gör mig lite ledsen. Det är en sådan chock i deras ansikten vilket har gjort mig lite besviken. Men jag får " grow some balls" som min man säger och inte låta det påverka mig. 

Jag har alltid känt mig svensk och vet inget annat och jag är verkligen inte amerikan och ser ut som en bengal och har bengaliska föräldrar, så idag fick jag lite identites kris idag men det är bara att kämpa vidare. Jag måste visa att jag kan göra ett bra jobb och då kanske det inte spelar någon roll vad jag ser ut som eller vart jag kommer ifrån. 

Fy jag har jobbat 2 dagar och jag vill redan klaga på trafiken. En timme i bilen och sedan en till timme med tåg. Det kommer bli tufft och jag blir så trött när jag kommer hem, men jag är ändå väldigt förväntansfull över vad som väntar mig i höst. Det är många event och jag har MASSOR att lära. Andrew vill att jag ska bli hans Mini Me, så det är mitt mål i höst. 

Jag kan vara lite lättpåverkad men jag måste skärpa mig och bli en starkare person som inte vågar ta för sig. Imorse joggade jag på morgonen innan jobbet, kände mig stolt, för efter jobbet orkar jag verkligen inte. Ska göra mitt bästa för att göra samma sak imorn, INTE LÄTT men jag tänker inte ge upp träningen. 

Snart är det min födelsedag, jag vet inte varför men jag gillar inte födelsedagar av någon anledning. Jag tror att man bara har massa förväntningar över att känna något speciellt den dagen, men blääää det gör jag aldrig. Så jag är glad att jag slipper fira den och ska på bröllop istället. 

Appropå det, jag har frågat några kompisar om jag ska använda min röda klänning från nätet eller den vita från H&M och jag fått så blandade med svar att det gjorde hela processen jobbigare. Men de flesta sa den vita, MEN jag har valt att ta på mig den röda, då min motivering lyder: Den passar bättre för detta maffiga indiska bröllop även om jag älskar den vita mer i modellen och färgen. Men det är något som fattas på den och jag tror att den passar ett vitt bröllop mycket bättre, så jag sparar den tills det. Så jag har gjort ett val i livet, fastän de flesta sagt emot mig. JAG kanske kan utvecklas trots allt...jag som aldrig göra ett val själv :)



Kommentarer
Kali

Skrev ett inlägg men din sida ballade ur så allt försvann!!! SKIT!! Anyway, tycker du ska lyssna på din kloke man!! Du är där för ett jobb inte för att skaffa kompisar så om de reagerar på ett visst sätt... So what?!? Sen om du får bra kompisar så är det naturligtvis BONUS!!! Det viktigaste är vad du har för relation till din chef dvs vad din chef tycker om dig...och det kan du påverka genom att göra ett bra jobb! Nu ska jag sova!! :)



Nu



2011-09-08 @ 05:08:29
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: