Ligger på minus

Skrivet den 2011-09-13 kl 23:23:17 i kategorin av Jenira
Permalink

Det är vad jag ligger på just nu, alla pengar jag har och får går till bensin och tåg och det känns inte billigt och jag måste betala tillbaka skatt i November så just nu är det inte kul när det gäller ekonomi. Men när jag började på SEB så låg jag även på Minus då jag inte fick lön på en och en halv månad, men efter ett tag så började man komma tillbaka i balans igen. Alla våra pengar går till huset just nu, i helgen hoppas jag på att vi ska till Ikea för att köpa saker som är bäst hos Ikea. Vi kommer inte att ha möbler i två månader, då det kommer att ta ca 6 veckor för möblerna att levereras. Vi tänkte passa på att måla lägenheten, så det kanske är lika bra. 

Jag hatar att vara ny på jobbet, det är så mycket roligare när man vet vad man ska göra hela dagen. Men man måste ha tålamod, det säger jag till alla så jag får väl lyssna på mig själv ibland. Jag är ändå på trial i 60 dagar och sedan kanske jag får sparken eller så får jag vara kvar. Men jag känner att man inte ska ta något för givet, så ikväll ska jag fortsätta kolla jobb, så att jag har en backup plan om de väljer att låta mig gå. Man vet liksom inte, detta är inte Sverige. Här kan man bli sparkad väldigt lätt verkar det som. Men just nu jobbar jag bara 30 timmar i veckan och jag vill att de ska erbjuda mig mer. Är det så att jag får ett bättre erbjudande så kanske JAG väljer att inte vara kvar, men vi får se. 

Det är varmt ute idag och jag väntar på att min hubby ska komma hem så att vi kan gå ut och jogga. Annars tror jag att jag åker själv om han blir sen, för imorn ska jag vara på jobbet kl 7 (AAAAAAAAAAAAA) vilket betyder att jag måste vakna runt 4 (GALET). Men det är event hela dagen, så han ville att jag skulle vara med från början. Ska även till affären och handla mat för att göra matlådor. Jag köpte en helt värdelös sallad idag, det var 90 % ruccola och 5 st ostbitar, så jag fick inspiration att göra egna sallader och ta med. Mycket godare och mer ekonomiskt.


House of Swedens fantastiska utsikt

Mysiga Georgetown

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: