Inga fler soff & Lat dagar

Skrivet den 2011-09-07 kl 02:20:50 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag började allt, från att vara hemma i nästan 5 månader till att börja jobba och pendla 4 timmar per dag. Jag fick uppleva något som heter trafik på morgonen (inte van). Men det är bara för en månad för sedan flyttar vi närmare och min resa blir 1,5 timme kortare (yeiiii). 

Men det var en regnig dag att börja jobba på och jag var så himla nervös igår av någon konstig anledning och kunde inte sova alls, men det gick jättebra. Min chef Andrew är så himla snäll och sedan jobbar jag med Cecilia som är svensk. Jag kommer arbeta med event på House of Sweden och själva svenska ambassaden ligger i House of Sweden. Så självaste House of sweden är INTE ambassaden som många tror (inklusive mig själv). Det arbetar massa andra svenska organisationer som sitter i byggnaden och hyr lokaler som till exempel Svenska Handelskammaren som är anledningen till att jag idag jobbar i byggnaden. De rekommenderade mig dit. 

Så jag kommer tillsammans med Andrew sköta all event som förekommer i byggnaden och det är många kan jag lova. Det är allt från dags event som möten till stora fester. Det skall bli så spännande och lära sig allt. Det var mycket att ta in idag, men så är det väl på alla arbetsplatser. Imorn ska jag få gå på ett event med Cecilia, som ska ta hand om 45 handels studenter från Stockholm och på torsdag är det ett annat kvällsevent. Än så länge får jag inte betalt för kvällseventen men jag får gå på alla för att lära mig om jag vill. Hans mål är att jag en dag skall kunna sköta eventen själv och då får jag betalt för att göra dessa event. Men tills dess kommer jag sköta systemet och träffa kunder samt ta hand om dagseventen. 

Det enda som är jobbigt är färden dit, men det blir värt det för en månad. Nu ska jag in i duschen och softa lite. 


Me från bröllopet




Kommentarer
sarah

Hur blir man sa fin som dig? mASHALLA

2011-09-07 @ 23:59:45
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: