Man kan om man vill, precis som Lotta

Skrivet den 2011-09-21 kl 04:07:52 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag älskar Lotta från Bråkmakargatan ända sen jag var liten, för hon är en liten jobbig snorunge som tror att hon kan allt. Precis så känner jag mig ibland, men inte för att det alltid blir så, men ibland har man såna där dagar då allt bara flyter på och man får saker och ting gjorda. 

Det var en tidig morgon och jag fick KÄMPA för att hålla mig vaken på tåget och det första jag gör varje morgon är att köpa kaffe från Starbucks, men tanten börjar irritera mig. För VARJE morgon ber jag tanten att INTE fylla min kopp med så mycket kaffe så att jag kan få plats med lite mjölk, men min SVENGELSKA måste vara svår att förstå, så istället sprutar det kaffe från alla håll eftersom jag tydligen går som ett MIFFO och inte kan hålla kaffet stilla.

Hur som helst, det var en helt ok dag som började med regn och slutade med sol och efter en lång resa hem så har jag varit hurtig ända tills nu (usch det låter som om jag skryter). Men ibland har man bara såna dagar där allt bara flyter på. När jag kom fram till bilen efter tågresan så har en FÅGEL SKITIT SÖNDER sig på min bil och min man har tjatat på mig i 2 månader att jag ska tvätta bilen och damsuga den innuti, så jag såg detta som ett "sign". Det kanske var dags ändå. Det ända irriterande var att det stod två Gringos vid macken glodde på min rumpa medan jag böjde mig ner för att damsuga bilen, NICE liksom. 

Sedan åkte jag för att handla mat och hämta min ppiller. Jag måste hämta ut de varje månad, hur jobbigt är inte det, men annars gäller inte min försäkring här. Sedan åkte jag till parken för att jogga under solnedgången. Det är det bästa med träningen, att vara utomhus när det är fantastisk skönt väder. Jag var HUUUUR trött som helst, men jag vet att efterkänslan är den bästa och jag hade verkligen rätt. Fick världens energi när jag kom hem och städade hela rummet och duschade samt gjorde min matlåda (lax med sparris och sallad med avocado). Mitt mål var att hinna klart allt detta för att kunna måla mina naglar och samtidigt titta på Glee kl 20.00 och titta på det första avsnittet av den nya serien: New girl. Det är helt klart min nya favvo serie (ok bara sett ett avsnitt, but still).  

Men det var inte allt, när jag kom hem låg ett paket till mig från min kusin från Boston och hon prickade verkligen rätt. 

1. Ett fint kort med BRA budskap: All you really need is love, but a little chocolate now and then doesn't hurt.
2. En påse karamellkungen: och alla de bästa smakerna i påsen (som mina vänner kallas äckelgodis) MASSA laktits och annat gott.
3. En Marc Jacobs låda: Med en snyggaste ringen som helt klart matchar min klocka. Jag fick även en liten spegel som jag och hon hade kollat på i butiken tillsammans men båda var för lata för att ta upp plånboken. Den kommer komma till bra användning. 

Så nu är jag lycklig och kan inte sluta glo på godiset. Men jag fick verkligen min energi av att vara ute och det känns skönt att veta att man kan hinna med träningen även om man har fullt upp. Jag spenderar inte mer än en halvtimme per dag, inte alla dagar. Men jag älskar att springa ute och kommer göra det så mycket som möjligt innan vädret blir kallt och grått eller gå på powerwalks med BRA musik (Bra terapi). PASSA PÅ, hösten är den bästa tiden för härliga prommenader. Nu har jag tänt lite ljus i rummet och ska läsa lite i boken tills på måndag, fick världens läxa. Ciao


Enligt denna kallender så börjar hösten på fredag


Dagdrömmer


MAX BLIR ATTACKERAD


Men titta så fin han blev, stackars liten. Husse varit för lat för att tvätta dig innan.

En trött Carra utan energi innan joggningen


En glad lärka efter med massa energi


Paket till moi???

Vill gråta...

Hej lille vän, välkommen till min Marc samling.



Kommentarer
Kali

Menar du att Anu inte tankar, tvättar och dammsuger bilen åt dig?!??? Jag måste nog lära dig lite saker tror jag hihi!!!

Btw, vet du om att på Starbucks så har de smala gröna gröna pinnar som man stoppar i själva hålet såatt man inte spiller (när man är på språng)..ett tips

2011-09-21 @ 05:04:03
URL:
Carra

Vassas???? Ska han göra det åt mig??? Han ska få höra :) tro mig han e upptagen med sin kärleksbil. Hehe..duuuu den där gröna plutten funkar ju inte, eller är det jag som måste lära mig gå?

2011-09-21 @ 05:10:41
URL:
Kali

Vad gor du? Springer 100m lopp med kaffet i handen eller?;)

2011-09-21 @ 05:45:51
URL:
Annica

Fin ring :)

2011-09-21 @ 06:19:02
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Isabelle

JUST NU!!!

Kan du vinna NATURLIG bröstförstorning för 1400KR!

I paketet ingår:

3st Burkar bröstförstoringskapslar

1st Bröstförstoringskräm (Nano Firming Cream 60ml)

1st Bröstförstorings Serum (Nano Firming Serum 30ml)



* hjälper genom sin unika formula innehållande örten Pueraria Mirifica

kroppen att producera ny

bröstvävnad och ger större bröst och fastare bröst naturligt. Med EasyBust

kan du förstora dina bröst 1-2 storlekar på naturlig väg utan operation!*



http://isabellealberti.blogg.se/2011/september/tavling-helt-naturliga-amnen.html#comment

2011-09-21 @ 06:32:31
URL: http://isabellealberti.blogg.se/
Carra

Tack :) me love it

2011-09-22 @ 03:14:15
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: