Bröllopshelg igen

Skrivet den 2011-09-02 kl 17:05:10 i kategorin av Jenira
Permalink

Då var det dags för ett till Bengaliskt bröllop. Igår var jag på brudens Mendhi eller så kallade henna fest och det var mycket trevligt, men jag glömde min dumma telefon i bilen så jag kunde inte ta några kort. Jag hade bakat en äppel/blåbärs smulpaj och en kladdkaka och min dumma smulpaj började läcka och det var liksom blåbär överallt. Hela min outfit fick blåbär på sig, men som tur var min sari samma färg som blåbärsfläcken lämnade efter sig, vilket gjorde att man inte märkte av den FETA blåbärs fläcken. Det var väldigt mysigt att sitta där med alla tjejer och vi tränade på dansen och hjälpte henne med det sista inför ikväll.

Idag är det som sagt dags för "Holud" dvs gulfest kvällen eller vad man ska kalla det. Jag har precis fixat klart min och min svägerskas kläder (sari som alla fått av bruden), min vän Libby visade mig igår hur man kan stryka sarin i förväg för att den skall sitta bättre, för detta material som vi fått är BLAAAAH att ta på sig, för man ser så FET ut. Men Libby lärde mig ett trick som verkligen funkar, dock var det ett sån JÄDRANS pill, men till slut lyckdes jag få till det.

Imorn är det "Nikka", dvs det muslimska bröllopet hemma hos henne och på söndag är det självaste bröllopsfesten. Jag såg bara att de kommer ha en chokladfontän vid dessertbordet där jag kommer att hänga HELA kvällen, med aniktet i fontänen såklart.


Alla har fått likadana Sarisar, jag hatar dessa sarisar, men det blir fint när alla har likadana. Jag tvingade mina vänner att ha liknande, så alla måste gå genom det :)


Förbereder mina smycken för ikväll



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: