Bio helg

Skrivet den 2011-09-19 kl 04:37:15 i kategorin av Jenira
Permalink

Det börjar faktikst bli kallt här, igår kväll frös jag i min höstjacka men idag var det perfekt höstväder/sen sommar väder där man kan gå runt i sin tunna jacka och inte frysa. Min favvo period helt klart!

Igår latade vi hemma hela dagen för att det var rätt kallt ute. Vi ville bara ligga under täcket, men till sist så bestämde vi oss för att gå ut lite för att röra på oss. Vi både behövde göra saker som att plugga och han behövde jobba, så istället för att plugga hemma åkte vi till Barnes and Noble i Bethesda för att komma ut lite. Det gick bra och vi fick det mesta gjort och jag älskar ju Bethesda. 

Efteråt gick vi runt det mysiga området och jag blir alltid full av liv när vi är där. Det är så mycket männsikor och massa restauranger och butiker, jag blir alltid glad av att gå omkring i området bland alla människor. Vi hitta en mysig thai restaurang där jag åt min favvorätt "Drunken Noodle" eller det hette något annat här, men det var samma sak. Feta nudlar med kyckling och grillade räkor.

Eftersom klockan inte var så mycket hann vi även men en bio " Contagion " med Matt Damon och massa andra. Jag tyckte att filmen var bra och det skulle lätt kunna hända i verkligheten. Lite sådär "creepy". Idag såg jag en helt annan film, nämligen " I don't know how she does it". Det är verkligen en tjejfilm men alla killar borde se den. Jag tror att alla tjejer som vill eller gör karriär och samtidigt vill blir eller är mamma kommer gilla filmen. Jag tyckte den var rolig och inspirerande. För jag bara älskar Sarah J P, hon är bäst och i denna film inspirerar hon mig totalt. 

Efter filmen åkte vi till Tutti Frutti för att njta av deras goda frozen Yogurt med överdrivet mycket pålägg. Jag kan äta hur mycket som helst. När vi väl var hemma hade min svärmor lagar massa mat, jag ville spy men jag ville inte vara otrevlig och åt en massa och nu kan jag inte röra på mig. 

Imorn är jag ledig och ser fram emot att vara hemma ensam och få lite saker gjorda. Jag ska göra klart min Homework och söka mer jobb samt lite annat. Min man åker bort för en hel vecka, men nu när jag jobbar så blir det kanske enklare med hans resande då jag själv är lite mer upptagen än vanligt. Imorn är jag ledig på grund av att jag ska jobba nästa söndag istället för att se hur det går till på ett kvällsevent. Jag kommer som sagt inte att göra många kvällsevent men min chef tyckte att det var bra att se hur de går till och dessa kommer från Kommuninvest.  

Nästa vecka är det min mans 30 års dag och veckan efter flyttar vi (JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JA JA JA JA JA JA JA JA JAAA)


Lite lördags plugg, men helt ok att sitta på en Barnes and Noble och få saker och ting gjort med en starbucks kaffe. 


I heart Bethesda


Jag älskar deras FETA nudlar


Bio med hubby


Det bästa med hösten är väl att man äntligen kan tända lite ljus hemma.


Perfekt höstväder idag


Vi paxade våra platser i Tutti Frutti


En av mina favvoställen är nog som ni märkt: Tutti Frutti




Kommentarer
ROBIN HOOD - humor videos

jag skulle vilja fråga dig nu om du har lust att kika på min senaste video jag lagt upp på bloggen, lägger upp välredigerade och humorfyllda videosar och vill ha lite feedback. Kan inte du kika å ge en åsikt? (:

2011-10-15 @ 13:23:45
URL: http://robinhoods.se
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: