Trassel morgon

Skrivet den 2011-10-18 kl 04:54:46 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag hade en jobbig morgon, det hela började med att jag skulle till läkaren eftersom jag inte får bort min jobbiga halsbränna och det har gått ett par dagar nu. Jag fick så klart en ung indisk läkare och han bad om ursäkt hela tiden. GÖR DITT JOBB BARA, det gör inget om du ser min mage. I allafall så det gick bra, men jag känner att jag inte frågade honom tillräckligt och var mest förvirrad när han förklarade vad jag skulle göra och vad jag hade för problem. Han sa på slutet några frågor? Jag tänkte: JAG PRATAR INTE LÄKARSPRÅK, kan du bara säga vad jag ska göra. Jag hörde bara CPT, PSI OPT....ehhhhh. 

Besöket hos honom var kort, men sen skickade de mig till blodprovmottagningen och där fick jag sitta i evigheter. När jag väl var klar så tänkte jag ta bilen hem för att sedan ta tunnelbana till jobbet, men NEJ NEJ, då måste jag betala för min vistelse när jag skulle köra ut bilen eftersom jag hade varit där mer än en timme. Visst tänkte jag och gav henne mitt kort. NEJ NEJ, då tar de bara kontanter och jag hade såklart inga. Så jag fick vända tillbaka till sjukhuset för att ta ut pengar. NEJ NEJ NEJ, då fungerar inte deras automat maskin. Så jag fick mentalt utbrott och gick tillbaka till kvinnan och sa att jag lovade att komma tillbaka efter jobbet för att betala hennes JÄKLA 4 dollar.

Sen fick jag ett emotionellt utbrott såklart, men solen sken härligt och jag försökte glömma mina problem när jag kom till jobbet. Men allt har sin lösning och jag bestämde mig för att vända på dagen och laga mat till min man. Det blev bakad potatis med tonfisk röra. Jag gjorde två varianter, en stark för honom och en icke stark för mig. Jag tror Dr Pathel sa minst 5 ggr att jag INTE skulle äta stark mat, så lika bra att lyssna på honom. Jag ska nämligen tillbaka på torsdag för att göra ett ultraljud, så innan dess ville han att jag skulle behärska mina matvanor. 

Jag skulle personligen kunna äta Cheerios varjedag, men man vill ju mysa lite med mannen nu när vi har lägenheten så jag känner för att laga lite mat till oss. Imorn ska jag som sagt på dejt så det ska bli kul. Men det blir en låååång dag då jag börjar kl 7 på morgonen till 5. 

Tiden bara försvinner, men jag hann iaf träna, laga mat och måla mina naglar. Nu har jag även beställt min Halloween kostym. Vi ska nämligen åka ett gäng till Richmond som ligger en bit utanför DC och fira Halloween om två veckor. Jag har kollat runt, men det blev MISS GAGA. Jag beställde 3 saker hihihi.


Tänk om alla höstdagar var såhär fina






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: