Halloween in Richmond

Skrivet den 2011-10-31 kl 17:13:24 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag har precis upplevt min första Halloween i USA. Idag är det egentligen den riktiga Halloween dagen, men de flesta firade i helgen, då den hamnade på en måndag i år. Jag började min helg med att klippa mig på en frisör skola nära mitt hus. Jag kan säga såhär:  det kostade mig enbart 15 dollar. MEN nästa gång vill jag tillbaka till min gamla frisör här i Maryland. Han var en expert och visste exakt vad han gjorde. Jag ska inte trasha denna tjej som toppade mig, för du får det du betalar för eller hur. MEN HON VAR SÅ SLÖÖÖÖÖ, så jag tror jag hellre betalar mer och får en härlig frisör upplevelse istället. Men för enbart 15 dollar nära mitt hus, så det var helt ok.

Vädret i lördags var helt katastrofalt, det regnade och det var kalllt och från ingenstans började det komma blötsnö och jag som satt där med mina ballerinor var inte så glad. Men när vi kom fram till Richmond, så var vädergudarna på vår sida, INGEN regn eller snö. Men kallt var det, men detta skulle inte stoppa våran lilla get-away-weekend. Jag gillade Richmond, en mysig liten stad, men jag tror inte att jag skulle kunna bo där. Lite för liten, men de hade en gata (Cary st) med massa små söta butiker och restauranger. Medan vi gick på gatan, så var det SÅKLART ZOMBIE WALK just då och jag höll på att få hjärtattack och sprang över till andra sidan av vägen. Folk var utklädda till Zombisar och tyvärr var jag för skraj för att ta kort på dem. 

Vi hittade till slut ett liten söt Thaiställe och yum yum vad gott det var. Fastän mättheten så var vi tvungna att pröva på Frozen Yogurtstället bredvid, bara för att det var så mycket rosa i rummet. Jag hade iaf en fantastiskt rolig helg. Lady Gaga var en succé och jag har nog inte haft så roligt och skrattat så mycket på länge. Hela staden var utklädd och vi hamnade på en rolig halloween fest. Men jag fick panik lite då och då, när dessa LÄSKIGA människor gick förbi. Ni vet ju hur det fungerar, när de ser att man är rädd så fortsätter de att skrämma en. Jag hade 3-4 killar gå förbi mig hela tiden bara för att skrämmas och en av dem kunde jag inte en titta på utan att få hjärtattack varje gång. 

Igår var det jättefint väder helt plötsligt och vi hade en mysig dag i Richmond. Vi åt brunch på ett jättefint ställe och jag tror jag åt den godaste soppan i mitt liv och sedan var det dags att åka hem tillbaka till Maryland. När vi väl kom hem blev jag sugen på något lätt och det blev hemmagjorda scones och varm soppa. 

Idag är det Happy Halloween och jag är ledig, men jag måste städa och göra lite ärenden samt laga mat till mina halloween gäster som ska komma idag. Hedersgästen är 6 månader Gianni som ska gå "trick or treat" med oss ikväll. Jag tänkte laga Butterchicken och INTE BAKA och köpa något gott från Whole foods. Sedan måste jag köpa massa godis till alla barn som jag hoppas skall knacka på.





Enkel toppning, men det tog LÅÅÅÅÅNG tid :)




Ready to Rock n Roll



Vädret var inte på topp, men det var en rolig resa dit. 




Äntligen framme.





Jag beställer alltid mina Drunken Noodles.








Vi hittade en godis affär och jag blev lite för "Exited".






Jag tror aldrig jag kommer att tröttna på Frozen Yogurt.



Fun trio, men Parya kom och joinade oss mot kvällen.




Lady Gaga och The Situation från Jersey Shore.





Den här killen gjorde mig galen under kvällen, jag kunde inte ens kolla på honom. Här med Parya som inte alls var lika rädd som mig :)



En trött liten plutt i Lobbyn.



Yeii the Sun is back




Den godaste Sweet potato soup jag någonsin ätit med Peanut.



Pistachio Waffles med Lemon Curd... YUUUM




Sola Sola sola medan vi kan.




Hemmagjorda scones med soppa när vi kom hem.




Kommentarer
Kali

Jag som trodde att Lady Gaga inte kunde vara snygg!! :)

2011-11-01 @ 02:03:29
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: