Book club trial

Skrivet den 2011-10-27 kl 04:13:03 i kategorin av Jenira
Permalink

Så jag har gjort det igen, jag har skapat en bok klubb och än så länge är vi 4 stycken som skall vara med i den. Jag vet inte om det kommer att fungera denna gång, men jag vill verkligen verkligen att det ska fungera denna gång. Jag valde första boken och det blev "One day" av David Nicholls. Jag kommer vara den första som bestämmer datum och sedan träffas i upp och pratar om boken. Vi har en månad på oss, så det ska bli kul och se om folk är hängivna eller inte. 

Idag fyllde HOS 5 år och det firades med väldigt goda mini cupcakes från gotteaffären "Sprinkels". Jag gillar deras cupcakes och speciellt när de är så små och saftiga. Jobbet i övrigt är ok, det var massa förberedelser idag inför morgondagens stora event med "The World Bank". Det är ju KLART drömjobbet, men jag har hört att, för varje ansökan som läggs ut, så söker 8000 personer samma jobb och då kan ni ju tänka er att de som inte har vad de söker, sållas bort först. En kvinna berätta för mig att har man ett stavfel så sållas den bort på en gång även om det kanske var ett bra CV. De måste ju välja EN av alla dessa 8000.  Det är sjuk vilka kvalifikationer de vill att man ska ha där, men det gäller liksom att komma in på något sätt. Jag har tänkt mycket på att göra ett försök och prata med någon imorn. Men hur lätt är det när jag skall jobba där med eventet och sen ba " Excuse me, can I have your job ? ". Nej jag vet inte hur jag ska göra, men mitt mål imorn är att antingen hänga i toaletten och hoppas på att någon pratar med mig, eller så ska jag hoppa på någon på något sätt. Vem vet, kanske träffar rätt person på rätt plats, man kan väl hoppas?

Min morgon var kaos och jag tycker att det är upprepande mönster nu för tiden. Tågen, för det första fastnar alltid någonstans och jag blir sen, eller som idag när jag skulle öppna ett nytt paket av Cheerios och blev lite för våldsam så att alla Cheerios flög åt alla håll. JAG ÄLSKAR MINA CHEERIOS och nu har jag ett halvt paket mindre, så typiskt. Är man klant så är man. 

Nästa vecka är det November, det är nästan läskigt vad snabbt det har gått och snart är året slut. Jag minns inte vad jag hade som nyårslöfte för 2011 om jag ska vara ärlig. För 2010 hade jag körkortet och det klarade jag och för 2009 hade jag lägenheten och det gick också bra, men vad hade jag för 2011? Jag minns inte alls och min kalender är kvar i Sverige. Men för 2012 har jag MÅNGA stora mål :)

1. Hitta en position som gör att vi kan betala räkningarna OCH ATT JAG KAN SHOPPA NÄR JAG VILL. 

2. Åka till Paris i vår med min kusin.

3. Dekorerat klart vår lägenhet.
4. Resa två ggr per år med min man, en gång till Sverige och en gång till varmt land.

Ja, det är väl inte så konstiga mål eller hur? Men jag pratade med Mandy idag och hon hade gjort väldens sötaste lilla visionboard och jag älskar sånt. Jag blev ju kär i boken "The secret" en gång i tiden och även om många säger att det är ett skämt så tror jag på det helhjärtat. När jag kom till USA Januari 2010 så tog min man mig till House of Sweden och jag hade ingen aning om vad det var och varför han tog mig dit. Men när jag väl kom fram så sa jag "WOW, här ska jag jobba". Nu kanske jag inte jobbar med det jag hade tänkt mig, men jag är där och kanske är det där jag träffar den där "rätta" personen som kan ge mig lite möjligheter. Så sluta inte drömma för jag drömmer hela tiden. Det kommer om man tror på DET.

Jag har mina upp och ner dagar, som igår när jag insåg att jag har en dålig månad då jag inte kan köpa alla de saker jag hade tänkt mig. Men samtidigt har vi precis flyttat in till världens sötaste lägenhet i mitt favvo område, så varför klaga. Jag får fortsätta drömma och kämpa. Det är verkligen upp till mig hur min framtid ser ut eller hur? 

Håller på tvätta kläder och gottar mig lite i soffan. Jag ska tänka lite på vad jag ska ha på min vision board. Ett nytt projekt kanske?? Jag som älskar projekt :)




Som ni ser var jag väldigt färgglad idag. 
Tröja: Zara



Cupcakes ätande på HOS, jag tog en peanutbutter chocolate och apple caramel.



Kommentarer
Kali

Jag vet vad du hade för mål för 2011 men det skriver jag inte här!! :)) Påminn mig så ska jag säga det hehe



Hoppas du når alla dina mål men mål numero 2 MÅSTE gå i uppfyllelse!! Ojdå, nu blev det plötsligt mitt mål också! Det ska bli kul!!



Bonne nuit, cher cousin!! ;)

2011-10-27 @ 04:59:38
URL:
Carra

Ja verkligen ett måste, oh vad synd att du aldrig fick kortet. Inspiration...

Men jag minns verkligen inte... kanske ska gå genom bloggen

2011-10-27 @ 05:26:51
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Blaggeur

Mitt hjärta stanna när ja såg cupcakesen. Ord finns ej för att beskriva mitt lidande. Och shene såg min board. Låt oss säga att hon inte var nöjd med den.

2011-10-27 @ 12:07:56
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: