Blåser bort i Georgetown

Skrivet den 2011-10-21 kl 05:35:19 i kategorin av Jenira
Permalink

Det var en jädrans blåsande idag dag i DC. Jag kunde knappt stå stilla och mitt flög åt alla håll och in i mina ögon att jag nästan var blind i 5 sekunder. Men hösten har kommit hit och vacker är det, men kallt. Jag fick ta fram mina vantar idag (som har legat i min väska i ett år) och det är lika kul när personen bredvid mig i tunnelbanan sitter där med kort kjol och tunn cardigan. JAG fattar inte, hur kan jag frysa så mycket. Ska jag inte vara från Sverige och van med kyla? Tydligen inte. 

Jag var hos läkaren imorse. Jag ska vara ärlig, jag var lite orolig ett tag att det var en bebis i magen. Jag vill verkligen ha en liten skrutt en dag, MEN INTE NU, så jag var glad att det visade NEGATIVT. Dock var det konstigt att gå på ett ultraljud eftersom jag alltid förknippat det med graviditet. Men jag har mått mycket bättre idag och hoppas att det håller i sig. 

Jag vet att det är hemskt av mig att säga detta, men om jag var en "nurse" så skulle jag inte vilja gå runt med deras kläder. De måste ju re-designas helt enkelt. Bara för att man ska vara klädd i bekväma kläder måste de väl inte vara fula. Man skulle lätt kunna göra snygga bekväma kläder. Det är ändå en plats man spenderar MÅNGA timmar av sitt liv. Då skulle jag personligen tycka att det är kul att se lite "fräch" ut. I don't get it! Men men..vad vet en bimbo som jag :)

Idag prövade jag på Kickboxning med min vän Joya och jag måste säga att det var det värsta och roligaste jag gjort i mitt liv. Hon tränar där 2 ggr eller 1 gång i veckan. Men jag kan säga en sak, jag kommer INTE bli medlem. Jag gillar att träna och tyckte att det var mycket rolig. Men jag är helt slut och skulle inte kunna träna ofta om jag boxades. Om man har styrkan så kan man nog gå ner mycket i vikt med detta, men jag som trodde jag hade bra kondition kan inte lyfta ett finger just nu. Hela min kropp är öm och det är bra i sig, men jag skulle bara kunna göra detta max 2 ggr i månaden FÖR MIG.

Jag gillar att variera min träning med löpning, yoga och styrketräning med lätta vikter. Men att kickboxa hela veckan skulle MÖRDA mig helt och jag skulle nog tappa motivaionen. Det är det som är enligt mig nyckeln att hålla vikten, man måste ha MOTIVATION. Mitt tips som har funkat på mig är: Variera din träning så mycket som möjligt och beroende på vad du vill åtstakomma med din kropp, anpassa din träning efter det. Bästa träningen är att power walka eller jogga flera gånger i veckan. Mitt mål är inte att gå ner i vikt, utan att behålla den och det har varit den största utmaningen för mig hittils. Men jag har lärt mig massa knep under de månader jag varit här. 

Personligen så försöker jag jogga så mycket som möjligt, det räcker mer 15 - 20 min per dag och lite styrketräning. Men jag försöker jogga ute om det går så att man INTE TRÖTTNAR för tiden går mycket snabbare när man är ute. Så fort man tröttnar så försvinner motivationen. Om man hellre vill träna mindre ggr i veckan så kan man nog ta ut sig mer. Men den metoden fungerar inte på mig. Jag skriver alltid ner i min almanacka vilka dagar jag ska träna i förväg och sedan anpassar allt annat efter det.


Ett tips:
Om du ska träffa en av dina vänner, gör en tränings träff. Antigen kan ni gå ut där ni bor och promenera i 40 min tillsammans och babbla så mycket som möjligt under promenaden. Jag lovar att det kommer vara de snabbaste 40 minuterna i ditt liv. Man behöver inte alltid gå ut och äta.



Men träning är som sagt indivuduellt och det beror på VAD du vill göra med din kropp. Jag har insett att gå ner i vikt är lättare än att hålla en stabil vikt. Men jag känner att efter flera år, så har jag hittat en metod som funkar och gör mig glad. Jag gillar mat och det är ingen hemlighet och jag kommer aldrig att utesluta god mat från mitt liv. Men jag har hittat ett sätt att hålla balansen och jag vet att jag tjatar, men jag fick det av "French woman don't get fat". Men det kanske bara fungerar på mig, but I love the method. Allt handlar om portioner och prioriteringar.

OK, ska sluta leka hälsa coach och sova :) Imorn är det fredag YIPPI och Libby's födelsedags event. Ser fram emot det.


Halsduken är på för första gången.
Ny från: Forever 21


Hår överallt....


Jag gillar den här säsongen i övrigt och alla höstens färger


No joke my friends...









Kommentarer
Kali

Jag gillade verkligen ditt tips om att man inte måste ut och äta hela tiden så fort man ska träffas!! Höll precis på att skicka ett mess till några kompisar om fika nästa vecka men nu ska jag förslå en lång promenad med vagnen istället! TACK för tipset!:)

2011-10-22 @ 04:55:59
URL:
Carra

oh vad kul. Hade jag hittat en promenad partner så hade jag gjort desamma haha

2011-10-24 @ 18:15:04
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: